International Business Transport (IBT) S.A. anunță că a implementat un sistem automatizat de declarare a exporturilor pentru clienții săi în cadrul noului sistem AES (Automated Export System).
Sistemul recent introdus de IBT este foarte util pentru declarațiile vamale cu un număr mare de poziții tarifare, cuprinzând între 5 și peste 30. De exemplu, în cazul unei declarații vamale cu 20 de poziții tarifare, generarea fișierului XML asociat durează acum doar câteva minute, inclusiv timpul de pregătire a datelor (metadate). Aceasta reprezintă o îmbunătățire semnificativă în comparație cu metoda de introducere manuală, care consumă în mod obișnuit între 2 și 3 ore folosind interfața furnizată de autoritățile vamale.
În prezent, IBT este activ implicată în dezvoltarea unui software pentru a permite comunicarea cu sistemul informatic vamal, system to system. Odată cu publicarea specificațiilor pentru Sistemul Național de Import (SNI) de către Autoritatea Vamală Romană (AVR), IBT își propune să programeze și să implementeze si acest modul. Mai mult, IBT isi propune ca pe masura ce vor fi publicate specificatiile, sa programeze si sa implementeze toate modulele ce tin de actiunea de digitalizare a proceselor vamale la nivelul UE.
Marian Martin, Președintele IBT, subliniaza angajamentul companiei față de progresul tehnologic și dedicarea sa de a oferi soluții de top pentru clienții săi. “Implementarea acestui sistem de generare automata a declaratiilor de export este doar începutul călătoriei noastre către automatizarea procedurilor vamale,” a declarat Marian Martin. “Suntem pregătiți să ne adaptăm rapid standardelor si cerintelor de digitalizare a proceselor in toate segmentele de activitate ale IBT.”
Anunțul IBT subliniază abordarea proactivă a companiei în adoptarea transformării digitale în domeniul comerțului și logisticii internaționale, optimizarile IT si tehnologice la nivel de logistica, transport si distributie fiind deja introduse de foarte multi ani. Dezvoltat integral intern, acest sistem marchează un moment important în angajamentul companiei de a extinde digitalizarea proceselor, de a eficientiza procesele si de a inova in toate segmentele sale de activitate. Pe măsură ce compania continuă să inoveze, clienții vor beneficia de procese de lucru mai eficiente, facilitând în cele din urmă operațiunile comerciale la nivel transfrontalier.