Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gandirea inovatoare trebuie incurajata printr-o libertate mai mare si reguli mai putine

Logistica este un domeniu specializat, insa nu e cu totul nou. Daca „bunurile isi pierd avantajul competitiv deoarece oferta primara si serviciile legate de produse devin o componenta esentiala in luarea deciziilor de cumparare“, atunci rolul inovatiei in logistica va creste. Hans-Christian Pfohl, lider global si pionier al cercetarii stiintifice in logistica, care a studiat intens modele strategice si implementarea practica a acestora, lanseaza aceasta perceptie intr-o antologie  din 2007. Desi autorii cooptati in acest proiect se concentreaza pe initierea si generarea de idei si servicii, insa numai la nivel secundar si tertiar, relevanta acestei lucrari nu s-a diminuat in cei zece ani de la publicarea sa. Daca ar urma sa fie revizuita pentru situatia actuala, ar putea fi adaugat si capitolul „Inovatii in lantul de aprovizionare“, este de parere Sabine Ursel, jurnalist german si consultant in comunicare.
 

Critica in lumea de maine va fi viteza cu care pot fi implementate ideile noi, revolutionare. Insa oricum am defini inovatia, aceasta este intotdeauna un efort comun al unor oameni care lucreaza impreuna. Cu cat sunt mai inteligente mintile ce se vor ocupa de problemele spinoase, cu atat mai repede ar trebui obtinut efectul „wow“, nu? Dar, din pacate, (prea) multi bucatari pot strica supa, de aceea nu e neobisnuit ca inovatiile ambitioase sa se „usuce“ cu mult inainte ca acestea sa se realizeze. Daca rezultatul final se dovedeste a cuprinde doar cateva schimbari cosmetice, oamenii devin deranjati, iar expresia „colaborare interdepartamentala si transfrontaliera“ capata o conotatie negativa.
In acest context, mesajul lansat de EXCHAINGE este indreptat spre imbratisarea metodologiilor moderne. Sesiunea conferintei de supply-chain din 26/27 septembrie 2017, de la Frankfurt, se concentreaza pe metode noi, creative, de abordare a problemelor cu experti in-house, pe modele de procese inovatoare si pe interfete de inalta eficienta intre companiile din cadrul lantului de aprovizionare, unde sunt schimbate informatii si este nevoie de transparenta.
Privitul la start-up-uri poate fi instructiv, observand modul in care se comporta „tinerii rebeli“ in echipe interdisciplinare. Metodologii precum „gandirea spre proiectare“ sau genul „o mai mare libertate cu mai putine reguli“ ar putea fi viitorul, insa multi factori de decizie sunt reticenti in adoptarea unor metode de colaborare de teama pierderii controlului sau a puterii, a schimbului necontrolat de drepturi de proprietate, de dependenta exclusiva de expertiza angajatilor proprii. Ca atare, multi angajati asteapta intai ca sefii lor sa le dea „lumina verde“ pentru a colabora.
Insa cei care se trec de supra-dependenta de indicatorii cheie de performanta pentru a se defini mai degraba prin managementul creativ al proiectelor, cu evolutii rapide, rezultate surprinzatoare si participanti motivati, isi vor devansa rivalii. Si modelele orizontale necesita aceeasi gestionare buna ca si modelele verticale.
Discutia pe aceasta tema, la care vor participa Klaus Rüffler (Chief Human Resources Officer, DB Systel GmbH), Michael Sauer (Co-Founder/Business Development, Motius GmbH), Karl Kirschenhofer (COO, Radio Frequency Systems), Christian Zillner (Senior Sales
Manager, Magazino GmbH) si Bernhard Albert (Owner & Founder, Foresight Solutions) va fi moderata de Uwe Berndt, Managing Director al Mainblick – Partners for Strategy and Communications (Frankfurt).

Articole similare

Ad