- Foto: Farmec
Producătorul român de produse cosmetice, Farmec încheie anul fiscal 2023 cu un nou record, o cifră de afaceri de peste 358 de milioane de lei (echivalentul a peste 71 milioane de euro). Aceasta reprezintă o creștere semnificativă, de aproape 20% față de anul precedent. Succesul este atribuit intrării pe noi segmente de piață, extinderii rețelei de magazine proprii și investițiilor în îmbunătățirea gamei tradiționale din portofoliu.
Farmec a evoluat pozitiv pe toate segmentele din portofoliu în anul recent încheiat. Atât produsele de skincare, cât și cele pentru curățenie au generat creșteri semnificative. Fiolele cu Acid Hialuronic din gama Gerovital H3 Evolution au rămas în continuare printre produsele preferate ale consumatorilor. De asemenea, au fost înregistrate creșteri majore la deodorante și antiperspirante, precum și la geluri de duș pentru femei și bărbați. În ciuda trecerii a 40 de ani de la lansare, laptele demachiant Doina continuă să fie eficient și popular, clasându-se în top 10 cele mai bine vândute produse.
2023 a fost un an de premiere pentru compania Farmec, marcând intrarea pe segmentul dedicat îngrijirii pielii copiilor și bebelușilor, prin lansarea Gerovital Kids. Această nouă gamă a depășit obiectivele stabilite, înregistrând vânzări semnificative și având perspective de creștere importantă pentru anul în curs.
Investițiile în dezvoltarea de noi produse și în relansarea unor game apreciate, precum Gerovital Tratament Expert, Gerovital H3 Antiperspirante și Gerovital H3 Derma+, au fost dublate de eforturile de a crește nivelul de automatizare pe liniile de producție. De asemenea, cererea tot mai mare pentru produsele de curățenie din gamele Nufăr și Triumf a determinat investiții semnificative în automatizare, atât în procesul de preparare, cât și pe liniile de ambalare din cadrul secției dedicate.
Fabrica Farmec, cu peste 700 de angajați, se află într-un amplu proces de retehnologizare și în acest an, urmând ca în perioada următoare, să fie finalizate procesele de automatizare pe mai multe linii de ambalare a produselor.
„Cel mai important succes din 2023 rămâne atragerea de noi segmente de public, în mod special în rândul consumatorilor tineri. Strategia noastră este aceea de a-i fideliza, motiv pentru care vom continua, și anul acesta, să lansăm produse inovative, în formule unice pe piață, iar primul pas în acest sens va fi relansarea gamei Gerovital Plant.”,
a declarat Mircea Turdean, Director General Farmec.
În plus, cu deschiderea a două noi magazine sub brandurile proprii în 2023, rețeaua de magazine Farmec & Gerovital a continuat să asigure cel mai mare volum din vânzările companiei. Pentru acest an, producătorul a anunțat planuri ambițioase, cu deschiderea a 5 noi locații. Două dintre acestea au fost deja inaugurate în luna martie, la Cluj și Galați, iar în lunile aprilie și mai vor fi deschise magazine noi, în Pitești și Sibiu.