Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lipsa unui buget general împiedică aprobarea unui plan de reînnoire a camioanelor și autobuzelor în acest an în Spania

Marți, 30 aprilie, este termenul limită pentru planul de ajutor aprobat de administrația centrală la sfârșitul anului 2021, atât pentru casarea actualei flote de transport rutier, cât și pentru achiziția de noi vehicule cu emisii zero (electrice și pe bază de hidrogen), cu un buget total de 400 de milioane de euro pe trei ani, în cadrul fondurilor europene Next Generation.

Așa cum era de așteptat, în ultimii ani, majoritatea cererilor depuse de transportatorii rutieri au fost pentru casarea vehiculelor, în condițiile în care cealaltă linie de ajutor pentru achiziția de vehicule electrice sau pe bază de hidrogen a fost mult mai puțin bine primită, fiind preluată în principal de marile companii de transport de persoane, pentru a fi utilizate în special pentru transportul urban. De fapt, conform datelor furnizate de Ministerul Transporturilor, bugetul total pentru această linie a finanțat achiziționarea a 1.655 de autobuze, față de numai 739 de camioane, adică două din trei subvenții acordate, în ciuda faptului că flota spaniolă de camioane este de șase ori mai mare decât cea de autobuze.

De aceea, FENADISMER continuă să insiste asupra necesității aprobării unui Plan de Înnoire care să finanțeze achiziția de vehicule de transport alimentate cu orice tehnologie, inclusiv cea diesel de ultimă generație, pentru a contribui decisiv la îmbunătățirea mediului și la reducerea actualului parc de transport care prezintă date îngrijorătoare prin îmbătrânirea semnificativă pe care a cunoscut-o în ultimii ani, dublându-se în ultimul deceniu. Vârsta medie actuală a tractoarelor este de 8,1 ani, față de numai 4,7 ani în 2007, iar în cazul camioanelor rigide este de 14,8 ani, față de numai 5,9 ani în 2007. În fața acestei solicitări, care este împărtășită de restul organizațiilor de transportatori, Ministerul Transporturilor nu a confirmat încă dacă va lansa o nouă linie de ajutoare pentru reînnoirea flotei de transport spaniole, ascunzându-se în spatele faptului că lipsa aprobării Bugetului General de Stat pentru 2024 ar împiedica lansarea vreunui apel de ajutoare în acest an, deși, datorită prelungirii bugetului, ministerul dispune de peste 12.000 de milioane de euro pentru investiții, după cum a recunoscut public ministrul Transporturilor în cadrul unei conferințe de acum câteva zile.

Articole similare

Ad