
Verdictul instanței administrative din Köln (cauza nr. 14 K 6556/20) din 20 martie nu este definitiv Din păcate, nu există nicio șansă de recuperare a plăților în plus la “maut” în anul calendaristic în curs. Existau speranțe că Oficiul Federal pentru Logistică și Mobilitate (BALM) nu va face recurs. Admisibilitatea recursului va fi decisă de instanța administrativă superioară (Oberverwaltungsgericht, OVG) din Münster, iar o decizie este așteptată între 6 și 18 luni.
Gestionarea celor peste 30.000 de cereri de rambursare a mauturilor care au fost depuse necesită o cantitate uriașă de muncă. Tribunalul administrativ din Köln a confirmat, într-o hotărâre din martie, că tarifele percepute între 2016 și 2020 au fost greșite. Instanța a constatat că supraplata taxelor de trecere s-a ridicat la 5,86% pentru 2016-2018 și la 4,44% pentru 2019-2020. În plus, reclamanților li s-a acordat o dobândă de 5 puncte procentuale peste rata de bază prevăzută de legislația UE.
În 2013, cabinetul de avocatură Iuridica din Polonia, împreună cu avocatul german Martin Pfnür, a intentat un proces pentru rambursarea unei părți din taxa de drum în numele a 50 de companii poloneze de transport rutier. Republica Federală Germania a inclus costurile poliției rutiere în calculul taxei de trecere, deși acest lucru nu este permis de legislația europeană. În această situație, compania de transport poloneză a depus la Tribunalul Administrativ din Köln o cerere de rambursare a taxelor de drum percepute în mod necuvenit de Republica Federală Germania, în perioada 1 ianuarie 2010 – 18 iulie 2011, în valoare totală de 12.420,53 EUR. CJUE a dat dreptate reclamanților. BALM a primit cereri de rambursare de la aproximativ 38.000 de companii de transport din întreaga Europă. Valoarea potențială a rambursării către companiile de transport poloneze care rezultă din această hotărâre este estimată la câteva miliarde de euro, iar suma va fi majorată și mai mult de dobânzile UE.