Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UE are nevoie de 8 ori mai multe puncte de încărcare pe an până în 2030 pentru a îndeplini obiectivele privind emisiile de CO₂

Un nou raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) relevă un decalaj alarmant între disponibilitatea actuală a punctelor de încărcare publice pentru vehiculele electrice în UE și ceea ce va fi necesar în realitate pentru a îndeplini obiectivele de reducere a emisiilor de CO2.

Vânzările de automobile electrice din UE au crescut de trei ori mai repede decât instalarea de puncte de încărcare între 2017 și 2023, arată raportul ACEA. Privind în perspectivă, UE are nevoie de un număr de opt ori mai mare de puncte de încărcare anual până în 2030, potrivit estimărilor din industrie.

„Avem nevoie de adoptarea în masă a mașinilor electrice pe piața de masă în toate țările UE pentru a atinge obiectivele ambițioase de reducere a emisiilor de CO2 ale Europei. Acest lucru nu se va întâmpla fără o disponibilitate generalizată a infrastructurii publice de încărcare în întreaga regiune”, a declarat directorul general al ACEA, Sigrid de Vries.

„Suntem foarte îngrijorați de faptul că implementarea infrastructurii nu a ținut pasul cu vânzările de mașini electrice cu baterii în ultimii ani. Mai mult, acest „decalaj de infrastructură” riscă să se adâncească în viitor – într-o măsură mult mai mare decât estimează Comisia Europeană.”

Anul trecut au fost instalate puțin peste 150.000 de puncte de încărcare publice în întreaga UE (în medie, mai puțin de 3.000 pe săptămână), ajungându-se la un total de peste 630.000.

Potrivit Comisiei Europene, până în 2030 ar trebui să fie instalate 3,5 milioane de puncte de încărcare. Atingerea acestui obiectiv ar însemna instalarea a aproximativ 410.000 de puncte de încărcare publice pe an (sau aproape 8.000 pe săptămână) – de aproape trei ori mai mult decât ultima rată anuală de instalare.

Cu toate acestea, ACEA estimează că vor fi necesare 8,8 milioane de puncte de încărcare până în 2030. Atingerea acestui obiectiv ar necesita instalarea a 1,2 milioane de încărcătoare pe an (sau peste 22.000 pe săptămână) – de opt ori mai mult decât ultima rată anuală de instalare. „Accesul facil la puncte de încărcare publice nu este un «nice to have», ci o condiție esențială pentru decarbonizarea transportului rutier, pe lângă sprijinul pieței și un cadru de producție competitiv în Europa. Investițiile în infrastructura de încărcare publică trebuie să fie accelerate de urgență dacă vrem să reducem decalajul de infrastructură și să atingem obiectivele climatice”, a avertizat de Vries.

Articole similare

Ad