Auchan Retail România continuă să investească în tranziția sa la energia verde. Retailerul își propune să producă energie din surse regenerabile pe 16 hipermarketuri din România, ca parte a unui parteneriat la nivel de grup semnat cu Helexia, un grup internațional specializat în tranziția energetică. Auchan Retail România și-a propus o reducere cu 40% a consumului de energie al magazinelor și utilizarea energiei electrice 100% din surse regenerabile până în 2030. Compania a finalizat recent instalarea panourilor fotovoltaice pe patru dintre magazinele sale, iar cele de pe acoperișul Auchan Coresi din Brașov sunt deja funcționale.
Cu ajutorul Helexia, Auchan Retail România va dota 16 magazine din toată țara cu panouri fotovoltaice, însumând 9,1 MW. Acestea vor furniza 10,4 GWh, vor acoperi 20% din consumul total al magazinelor și vor ajuta la evitarea consumului de aproximativ 5.800 de tone de CO2 pe an. Acest lucru va contribui la atingerea obiectivului pentru 2030 pe care Auchan Retail își propune să îl atingă.
Cele 1.622 de panouri fotovoltaice instalate pe Auchan Coresi din Brașov asigură aproximativ 16% din energia necesară magazinului, având o putere totală de peste 665 kW. Sistemul generează energie verde și va contribui la reducerea impactului negativ asupra mediului, eliminând anual peste 410 tone de emisii de CO2. De asemenea, Auchan își propune să instaleze peste 22.000 de panouri fotovoltaice pe magazinele de mari dimensiuni pe care le operează.
Panourile fotovoltaice sunt instalate în prezent și pe magazinele Cluj Iris, Brașov Vest și Auchan Oradea și urmează să fie puse în funcțiune. Următoarele hipermarketuri pe care vor fi montate panouri sunt: Auchan Baia Mare, Satu Mare, Pitești Bradu, Constanța Nord, Ploiești, Târgu Mureș, Pallady, Timișoara Sud, Pitești Găvana, Berceni, Craiova Craiovița, Timișoara Nord.
,,Proiectul de instalare a panourilor fotovoltaice, realizat împreună cu partenerul nostru Helexia, face parte din măsurile de eficiență energetică pe care le-am setat deja în Planul pentru Climat 2030, cu scopul de a avea un impact direct în combaterea schimbărilor climatice. Energia ce provine din surse regenerabile este o alternativă sustenabilă și ajută la menținerea unui mediu mai curat. Ne-am propus ca panourile să fie implementate în 16 hipermarketuri Auchan până la sfârșitul anului 2024, ceea ce va conduce la o producție totală aproximativă de peste 10.000 MWh pe an.” a declarat Cristian Drăghici, Director Auchan Renewable Energy.
„Suntem încântați să îl însoțim pe partenerul nostru Auchan în accelerarea implementării operaționale pentru a-și atinge obiectivele planului climatic pentru 2030. De asemenea, suntem bucuroși să ne continuăm expansiunea în România cu al doilea portofoliu de proiecte, însumând o capacitate instalată de 12,7 MW în țară”, adaugă Benjamin Simonis, CEO Helexia
Anul trecut, în contextul crizei energetice și în concordanță cu strategia companiei privind decarbonizarea operațiunilor, Auchan Retail România a demarat un set de acțiuni care asigură scăderea consumului energetic al companiei cu 20%. Retailerul a implementat multiple măsuri cu efect pe termen scurt și mediu, iar inițiativele, dezvoltate pe mai multe paliere, vin în completarea investițiilor deja existente pentru proiectele de eficiență energetică, parte din Planul pentru Climat 2030. Reducerea consumului de energie a fost o prioritate și în anii precedenți, Auchan reușind să diminueze consumul în perioada 2014-2020 cu încă 20%. La începutul anului 2023, Auchan România a înființat Auchan Renewable Energy, firmă care are ca obiectiv cumpărarea și furnizarea de energie către locațiile Auchan, precum și dezvoltarea de proiecte de eficiență energetică – panouri fotovoltaice, stații de încărcat mașini electrice și proiecte de eficientizare a consumului de energie. În plus, în premieră, în 2024, Auchan va cumpăra energie direct de pe piața liberă pentru 3 dintre magazinele sale.
Urmând modelul german, Austria se pregătește să majoreze din nou taxele de drum cu începutul noului an. Astfel, pentru un autovehicul Euro VI cu patru sau mai multe axe, de exemplu, va fi de plată 0,473 de euro (+7,42%) în 2024 (față de taxa de drum din 2023 de 0,440 de euro), iar pentru clasa Euro V, taxa va fi de 0,499 de euro (+10,59%). Creșterea tarifelor la taxele de drum se va face eșalonat: în 2024 crește cu +7,4%, în 2025 crește cu + 5,5% și în 2026 crește cu + 5,2%, iar la acestea se vor adăuga anual rata inflației.
Regulamentul nr. 331, publicat în Monitorul Oficial al Austriei din 21 noiembrie 2023, anunță creșterile de taxe de drum din 2024 pentru autovehiculele cu o greutate totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone care utilizează autostrăzile și drumurile naționale din Austria.
Încă de la începutul anului 2023, creșterea taxei de drum a fost de 2,8%, dar pentru Euro 6 a crescut la 4%, cu suprataxe pentru tranzitul pe timp de noapte. Acum au fost adăugate multe altele, după modelul german, care calculează taxa de trecere incluzând nu doar costurile de infrastructură, ci și pe cele rezultate din emisiile de CO2 legate de trafic.
Regulamentul austriac prevede că vehiculele trebuie să fie încadrate într-o clasă tarifară, fără de care se atribuie cel mai mare tarif (clasa de emisii 1). Prin urmare, înainte de 1 ianuarie 2024, proprietarul vehiculului poate declara electronic clasa de emisii Euro și clasa de emisii de CO2, înainte de a utiliza drumurile cu taxă, prin intermediul calculatorului special al Asfinag AG. Clasa de emisii CO₂ și clasa de emisii EURO nu sunt stocate pe dispozitivul de taxare din vehicul, ci sunt luate procesate și determinate la nivel central, după înregistrarea online și verificarea datelor de către ASFINAG.
Ca și în cazul Toll Collect, într-o primă etapă, toate vehiculele sunt clasificate în clasa 1 de emisii de CO₂, astfel că doar pentru circa 5% din autovehicule este necesară înregistrarea pentru încadrarea într-o categorie cu taxe mai favorabile. Autovehiculele cu propulsie electrică sau pe hidrogen sunt înregistrate automat în clasa 5 de emisii de CO₂.
Diferențierea taxelor rutiere introdusă în prezenta propunere se aplică numai remorcilor mai eficiente. Aceasta înseamnă că operatorii rutieri, furnizorii de servicii de taxare rutieră și entitățile care percep taxele rutiere nu trebuie să înregistreze informațiile relevante ale altor remorci. Definirea claselor de remorci are scopul de a simplifica punerea în aplicare pentru întreprinderile cu un număr semnificativ de remorci.
Autoritățile austriece preconizează că noul sistem de taxare va avea un impact minor asupra competitivității firmelor, dar cu toate acestea se estimează că transportatorii vor fi motivați să adopte autovehicule mai eficiente energetic. Această inițiativă clarifică dispozițiile europene care stabilesc obligația de a diferenția taxele de utilizare a infrastructurii și taxele de utilizare în funcție de emisiile de CO2 ale autovehiculelor.
02.10.2020
Ultimul număr: Martie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit