Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În calitate de două companii de top din industria vehiculelor comerciale, Volvo Group și Daimler Truck împărtășesc ambiția de a conduce transformarea digitală către vehiculele comerciale grele definite prin software. Pentru a-și amplifica eforturile, cele două companii au ajuns la un acord preliminar pentru a înființa o societate mixtă pentru a dezvolta o platformă comună de vehicule definite prin software și un sistem de operare dedicat pentru camioane, oferind astfel baza pentru viitoarele vehicule comerciale definite prin software. Intenția este de a face din noua societate mixtă un dezvoltator de top de hardware și software standardizat. Această bază tehnică va permite apoi Volvo Group și Daimler Truck și, eventual, altor parteneri să ofere caracteristici digitale diferențiate pentru vehiculele sale, îmbunătățind în cele din urmă eficiența și experiența clienților.

Volvo Group și Daimler Truck intenționează să fie parteneri în proporție de 50/50 în cadrul întreprinderii comune, care va funcționa ca o entitate independentă, Volvo Group și Daimler Truck continuând să fie concurenți în toate celelalte domenii de activitate. În contextul investițiilor deja mari în transformarea către tehnologii de propulsie neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2, cooperarea în dezvoltarea tehnologiei digitale a devenit și mai vitală pentru a îndeplini cât mai bine obiectivele de dezvoltare și așteptările clienților într-un interval de timp fezabil.

Martin Lundstedt, președinte și CEO al Volvo Group, adaugă: „Volvo Group și Daimler Truck sunt două companii mari în mod individual. Acum ne unim forțele pentru a accelera beneficiile pentru clienți pe care le va aduce o platformă de camioane definită prin software. Având în vedere transformarea rapidă a industriei noastre, este logic să colaborăm pentru a accelera dezvoltarea, a crește volumele și a împărți costurile. Autocamioanele de mare tonaj definite prin software reprezintă o schimbare de paradigmă în transformarea industriei noastre. Transformarea autocamionului într-un dispozitiv programabil, cu hardware și sistem de operare standardizate pentru actualizări rapide ale produselor, va oferi ambelor companii posibilitatea de a crea valoare pentru clienții noștri și pentru clienții lor, prin servicii și soluții digitale diferențiatoare. Parteneriatul este cu adevărat noua conducere.”

Martin Daum, directorul general al Daimler Truck, comentează: „Daimler Truck: „La fel de importantă ca și transformarea către tehnologii de propulsie neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 este digitalizarea în vehicul. Dezvoltarea unei platforme comune de vehicule definite prin software cu Volvo Group ne va permite să transformăm vehiculele noastre într-un dispozitiv programabil. Ne va permite să construim caracteristici digitale diferențiatoare pentru vehicule cu o viteză și o eficiență semnificativ mai mari pentru clienții noștri de camioane și autobuze din întreaga lume. Împreună cu Grupul Volvo putem dezvolta un sistem de operare pentru camioane de referință și putem stabili un standard în industrie.”

Întreprinderea comună va avea sediul în Gothenburg, Suedia, și va încorpora activele și resursele existente ale ambelor companii în noua organizație. Obiectivul ambilor acționari este de a stabili standardul industriei pentru un sistem de operare pentru autocamioane și de a oferi produsele sale și altor producători de echipamente originale. În acest scop, societatea mixtă va furniza o platformă comună de dezvoltare ca serviciu, pe care clienții săi pot construi straturi software diferențiatoare.

Prin urmare, Volvo Group și Daimler Truck vor rămâne concurenți acerbi și vor continua să își diferențieze ofertele complete de produse și servicii, inclusiv soluțiile lor digitale respective. Ambele companii vor furniza propriile aplicații pentru utilizatorul final pe platforma pentru a oferi clienților lor caracteristici digitale diferențiate pentru vehicule. Acordul preliminar semnat în prezent nu are caracter obligatoriu. Un acord final este așteptat în cursul acestui an, cu obiectivul de a încheia tranzacția finală în primul trimestru al anului 2025, sub rezerva examinării și aprobărilor necesare din partea autorităților respective.

Un nou raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) relevă un decalaj alarmant între disponibilitatea actuală a punctelor de încărcare publice pentru vehiculele electrice în UE și ceea ce va fi necesar în realitate pentru a îndeplini obiectivele de reducere a emisiilor de CO2.

Vânzările de automobile electrice din UE au crescut de trei ori mai repede decât instalarea de puncte de încărcare între 2017 și 2023, arată raportul ACEA. Privind în perspectivă, UE are nevoie de un număr de opt ori mai mare de puncte de încărcare anual până în 2030, potrivit estimărilor din industrie.

„Avem nevoie de adoptarea în masă a mașinilor electrice pe piața de masă în toate țările UE pentru a atinge obiectivele ambițioase de reducere a emisiilor de CO2 ale Europei. Acest lucru nu se va întâmpla fără o disponibilitate generalizată a infrastructurii publice de încărcare în întreaga regiune”, a declarat directorul general al ACEA, Sigrid de Vries.

„Suntem foarte îngrijorați de faptul că implementarea infrastructurii nu a ținut pasul cu vânzările de mașini electrice cu baterii în ultimii ani. Mai mult, acest „decalaj de infrastructură” riscă să se adâncească în viitor – într-o măsură mult mai mare decât estimează Comisia Europeană.”

Anul trecut au fost instalate puțin peste 150.000 de puncte de încărcare publice în întreaga UE (în medie, mai puțin de 3.000 pe săptămână), ajungându-se la un total de peste 630.000.

Potrivit Comisiei Europene, până în 2030 ar trebui să fie instalate 3,5 milioane de puncte de încărcare. Atingerea acestui obiectiv ar însemna instalarea a aproximativ 410.000 de puncte de încărcare publice pe an (sau aproape 8.000 pe săptămână) – de aproape trei ori mai mult decât ultima rată anuală de instalare.

Cu toate acestea, ACEA estimează că vor fi necesare 8,8 milioane de puncte de încărcare până în 2030. Atingerea acestui obiectiv ar necesita instalarea a 1,2 milioane de încărcătoare pe an (sau peste 22.000 pe săptămână) – de opt ori mai mult decât ultima rată anuală de instalare. „Accesul facil la puncte de încărcare publice nu este un «nice to have», ci o condiție esențială pentru decarbonizarea transportului rutier, pe lângă sprijinul pieței și un cadru de producție competitiv în Europa. Investițiile în infrastructura de încărcare publică trebuie să fie accelerate de urgență dacă vrem să reducem decalajul de infrastructură și să atingem obiectivele climatice”, a avertizat de Vries.