
Sâmbătă, un nou serviciu de alimentare a început să facă escale regulate în Portul Göteborg Prima navă portcontainer din lume propulsată cu metanol verde, Laura Maersk, operează serviciul care face legătura între Portul Göteborg și Bremerhaven.
„Deja astăzi, mulți dintre clienții care importă și exportă prin Göteborg au ales un transport maritim cu emisii mai reduse de gaze cu efect de seră*, reducând astfel amprenta de gaze cu efect de seră în lanțul lor de aprovizionare. Odată cu sosirea săptămânală a navei Laura Maersk, conectăm acum Göteborg la un coridor ecologic din Europa de Nord și oferim clienților cu sediul în Suedia acces direct la prima navă de containere din lume care funcționează cu metanol”, a declarat Birna Ödefors, director general zonal Nordics la A.P. Moller Maersk.
Laura Maersk este prima navă din cadrul inițiativei majore a Maersk de a utiliza metanol regenerabil ca și combustibil pentru nave. Compania de transport maritim are comandate alte peste 20 de nave alimentate cu metanol, care urmează să fie livrate între 2024 și 2027.
„Laura Maersk este o adevărată piatră de hotar pentru transportul maritim sustenabil și este interesant să o vedem în serviciu aici, în portul Göteborg. În esență, obiectivele de tranziție din ce în ce mai ambițioase ale companiilor de transport maritim sunt cele care determină dezvoltarea, Maersk fiind unul dintre cei mai importanți actori din acest domeniu în prezent”, a declarat Jacob Minnhagen, Senior Market Development Manager la Autoritatea Portuară din Göteborg.
În același timp, cumpărătorii de mărfuri au creat, prin agendele lor de sustenabilitate, o situație în care performanța de mediu a devenit un parametru din ce în ce mai important în alegerea transportului, potrivit lui Jacob Minnhagen.
„Acest lucru este în beneficiul companiilor de transport maritim care au fost primii adoptatori și care sunt deja angajate în tranziția flotelor lor în prezent. De asemenea, acestea sunt bine poziționate pentru reglementările internaționale care devin din ce în ce mai stricte în ceea ce privește cerințele pentru cei care doresc să facă parte din sistemul de transport durabil de mâine”, spune Jacob Minnhagen.
Porturile joacă un rol crucial ca facilitatori în tranziția către transportul maritim durabil, iar portul Göteborg a lucrat sistematic și pe termen lung pentru a crea condiții și stimulente. Un aspect esențial este asigurarea aprovizionării cu combustibili regenerabili, iar portul își propune să devină cel mai mare centru de energie regenerabilă din Scandinavia. Metanolul din surse regenerabile este considerat o componentă cheie în mixul de combustibili.
Pe lângă Bremerhaven și portul Göteborg, noul serviciu face escală în porturile din Helsingborg, Halmstad și Kalundborg.