Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Portul Göteborg caută un operator de terminal auto

Logent Ports and Terminals a operat cu succes terminalul auto din Portul Göteborg din 2011, dar contractul urmează să expire în 2026. Autoritatea portuară din Göteborg a inițiat acum procesul de achiziție a unui viitor operator de terminal în cel mai mare port auto din Suedia.

Numărul de vehicule manipulate în port a crescut cu aproape 100.000 de unități de când compania Logent Ports and Terminals a preluat operațiunile terminalului auto al portului în 2011. Aceasta reprezintă o creștere de aproximativ 60% în 15 ani. Doar în 2023, volumul de vehicule din port a crescut cu 14%.

Deși volumele au variat ușor de la un an la altul, tendința pe termen lung este în mod clar în creștere. Infrastructura portului a fost dezvoltată în mai multe etape, atât pe uscat, cât și pe mare, în timp ce companiile Volvo – cu sediul central și o mare parte din producția lor globală la o aruncătură de băț – au cunoscut o dezvoltare puternică de-a lungul timpului Aceștia sunt câțiva dintre factorii de succes.

„Dar această creștere nu ar fi fost posibilă fără oferta competitivă a Logent, așa că ei joacă un rol important în capacitatea noastră de a ne intitula astăzi cel mai mare port auto din Suedia”, spune Magnus Nordfeldt, șeful departamentului de afaceri Cargo din cadrul Autorității Portuare din Göteborg. „Întrucât contractul expiră peste doi ani, a sosit momentul să achiziționăm un operator pentru perioada următoare, din 2026 și după aceea. Vedem un mare interes până acum și sperăm că un număr cât mai mare de operatori competenți vor profita de această oportunitate. Există, de fapt, un mare potențial de piață. În prezent, portul deține aproximativ 36% din piața suedeză de vehicule, iar noi suntem nerăbdători să lucrăm împreună cu viitorul operator pentru a crește acest număr.”

Valoare de 10 milioane de euro pe an

Conform documentelor de concurs cu data finală de aplicare 10 iunie 2024, viitoarea concesiune are o perioadă contractuală de cel puțin 7 ani. Durata contractului depinde în principal de disponibilitatea de a investi – cu cât investițiile mai mari pe care operatorul este dispus să le facă, cu atât mai lung este contractul pe care Autoritatea Portuară este pregătită să îl ofere. Autoritatea Portuară estimează că valoarea este de aproximativ 10 milioane de euro pe an.

Pe lângă încărcarea și descărcarea vehiculelor, autoritatea portuară solicită, de asemenea, ca operatorul terminalului să ofere PDI (Inspecție înainte de livrare) pentru vehicule, precum și capacitatea de a manipula, într-o anumită măsură, încărcături pentru proiecte mai mari și mărfuri grele și de mare tonaj.„Pe lângă aceasta, viitorul operator va avea mari oportunități de a-și crea și dezvolta propria afacere prin dezvoltarea de noi aranjamente de transport, domenii de produse și segmente de clienți, bineînțeles cu sprijinul Autorității Portuare din Göteborg”, spune Magnus Nordfeldt.

Articole similare

Ad