Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele de transport maritim, influențate puternic de producția de nave a Chinei

Numărul de nave noi livrate în această perioadă este foarte important în determinarea tarifelor de transport de containere, iar faptul că acest număr este mare a permis ca prețurile să rămână, dacă nu scăzute, măcar moderate chiar și cu perturbările traficului prin Canalul Suez, constată o analiză Ti Insight. Motivul principal pentru care au fost comandate atât de multe nave noi este preocuparea marilor linii de transport maritim de a-și păstra capacitatea și cota de piață în 2020-2022, dar au existat și argumente legate de ofertă, mai ales de sectorul construcțiilor navale din China, care a livrat rapid produse la prețuri mici.

De exemplu, rapoartele din China citează cifre ale Asociației Chineze a Industriei Naționale a Construcțiilor Navale care afirmă că șantierele chineze au înregistrat în primul trimestru din 2024 o creștere de 59% față de perioada similară din 2023. Construcțiile navale chineze reprezintă acum mai mult de jumătate din navele finalizate și, posibil, arată Ti, 70% din comenzile noi. 40% din navele finalizate au fost pentru transport de containere, care reprezintă 12% din comenzile noi – cea mai mare pondere de nave construite și aflate în curs de derulare a comenzii fiind petroliere și pentru transport vrac.

Dar dezvoltarea construcțiilor navale chineze atrage această industrie în disputele comerciale dintre China și partenerii săi, iar guvernul american și principalele țări care au industrie constructoare de nave, Coreea de Sud și Japonia, au discutat despre o formă de protecție împotriva producției chinezești. Americanii le-au sugerat sud-coreenilor să investească în șantiere în SUA, deși acest lucru pare să aibă puține implicații pentru piața navelor comerciale mari. Și se pare că există și o sugestie de a pune taxe pe navele construite în China, ceea ce ar aduce beneficii în special șantierelor sud-coreene, cel mai important competitor al chinezilor când vine vorba de nave foarte mari pentru containere, mărfuri vrac și LNG. Implicațiile pe termen mediu ale acestor tensiuni pot fi creșterea prețului navelor noi, iar analiștii Ti cred că, deși va fi dificil să se pună în aplicare taxa pentru toate navele din China, marile linii de transport maritim ar putea fi supuse presiunii de a-și schimba politicile de achiziții.

Articole similare

Ad