Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Kögel aniversează 90 de ani

Compania Kögel Trailer GmbH din Burtenbach a fost fondată în 1934 de Franz Xaver Kögel, în Neu-Ulm, și producea inițial podele, paneluri laterale și baze pentru platformele pentru camioane, apoi a devenit unul dintre cei mai importanți furnizori de semiremorci din Europa, având 1.200 de angajați în 11 țări.

De-a lungul celor 90 de ani, compania a venit cu numeroase inovații care au stabilit repere importante în dezvoltarea și producția de suprastructuri și au devenit standard: prima semiremorcă frigorifică integral din plastic, basculanta patentată cu axă centrală, prima vopsire catodică, pentru o protecție optimă împotriva coroziunii ș.a.

Mergând pe firul istoriei, în 1934 ucenicul Franz Xaver Kögel preia afacerea fostului său angajator din Ulm și o transformă într-o firmă de construcții de caroserii auto care se extinde începând din 1937. În 1945 aceasta dezvoltă și construiește cabine pentru camioane, cu toată amenajarea interioară, iar în 1953 primește brevet pentru „instalații de spălare, clătire sau altele similare în vehicule“. În 1958 firma lansează cea mai mare semiremorcă pentru transport de materiale lungi construită până atunci în RFG, cu o lungime de încărcare de 36 m, o greutate totală de 80 t și o sarcină utilă de 50 t, pentru un client din industria siderurgică. În 1961 construiește prima semiremorcă frigorifică din Europa integral din plastic, cu lățimea caroseriei extinsă la 2,6 m, o modificare semnificativă pentru transportatori din punct de vedere economic. În 1976 lansează prima semiremorcă frigorifică din Europa având construcție autoportantă, în 1982 produce cea mai ușoară semiremorcă de serie din lume, de 6.350 kg, cu o sarcină utilă de 25 t, și în 1996 este primul producător din Europa care livrează remorci cu suspensie pneumatică în standard. Au urmat extinderea, în 2005, a familiei MAXX, cu lungime totală de 17,8 m, adică un plus de 1,3 m, care a fost numită Kögel EuroTrailer, și lansarea, în 2016, a Kögel Light Plus, având cadru optimizat pentru sarcină utilă mai mare și greutate proprie de până la 4.775 kg, din care s-au vândut între timp mii de unități.

În prezent compania implementează măsuri care să o facă neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2030 și de aceea investește în panouri solare la locația din Burtenbach și în tratarea eficientă a apelor reziduale și în reducerea deșeurilor și a consumului de energie. Iar contribuția la sa un transport ecologic se vede și în faptul că, de exemplu, modelul Kögel Light Plus emite cu până la 8% mai puțin CO2 și consumă cu până la 0,6 l de motorină mai puțin la 1.000 kg comparativ cu semiremorcile convenționale. 

Articole similare

Ad