Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Analiza Eurowag: Impactul Sistemului TollRO asupra industriei de logistică

Parlamentul României a aprobat recent un nou sistem de taxare rutieră numit TollRO, în ciuda opoziției din partea industriei logistice. Acest sistem are ca scop facilitarea integrării României în Serviciul European de Taxare Electronică (EETS) și va implica vehiculele cu o masă totală de peste 3,5 tone începând cu 1 ianuarie 2026.

Victor Ion, Country Manager Eurowag pentru România și Moldova, a evidențiat că noul sistem de taxare rutieră va avea un grad ridicat de complexitate, implicând resurse semnificative de timp și bani pentru companiile de logistică. Eurowag lucrează intens să asigure o integrare fără probleme, oferind clienților săi un mediu fiscal optimizat prin intermediul unității de bord (OBU) Eurowag.

Ministerul Transporturilor a prezentat estimările pentru costurile aplicabile în 2026 față de cele din 2023. Spre exemplu, costurile pentru vehiculele LGV (autovehicule grele) de tip Euro VI ar crește semnificativ, de la 96 euro în 2023 la 13.364 euro în 2026. Pentru vehiculele HGV (autovehicule grele), costurile pentru clasele C și F Euro VI ar crește, de asemenea, considerabil. De exemplu, pentru clasa C, costurile ar crește de la 320 euro în 2023 la 1.815 euro în 2026, iar pentru clasa F Euro VI, de la 1.210 euro în 2023 la 7.050 euro în 2026.

Creșterile semnificative indică faptul că vigneta pentru camioanele care parcurg 100.000 km/an pe autostradă ar putea deveni de șase ori mai scumpă. Noul sistem de taxare va lua în considerare distanța parcursă, timpul de staționare și clasa de emisii poluante, eliminând sistemul de taxare pe perioadă.

În contextul economic dificil marcat de pandemie și criza energetică, companiile de transport percep noul sistem ca o povară suplimentară. Eurowag își continuă eforturile de dezvoltare a produselor și serviciilor inovatoare pentru a sprijini companiile de logistică în navigarea prin complexitatea fiscală actuală din Europa, inclusiv în România.

Eurowag se preocupă constant pentru sprijinirea companiilor de transport în adaptarea la noul sistem TollRO. Victor Ion, Country Manager Eurowag România și Moldova, subliniază că acest sprijin nu se limitează doar la integrarea tehnologică a sistemului de taxare, ci se extinde și la furnizarea de consultanță și asistență în gestionarea costurilor operaționale și îmbunătățirea eficienței logistice. Prin oferirea unui pachet consolidat de servicii personalizate și soluții financiare de top, Eurowag își propune să ajute companiile să facă față provocărilor fiscale și să devină mai competitive pe piață.

Chiar și cu creșterile recente, România va menține una dintre cele mai reduse taxe de drum din Europa. Conform datelor Uniunii Europene, țări precum Polonia și Marea Britanie au cele mai mici taxe rutiere, în timp ce Luxemburg și Danemarca impun cele mai mari taxe pentru vehiculele de mare greutate.

În contextul schimbărilor legislative, gestionarea costurilor operaționale devine esențială pentru companiile de logistică. Parteneriatele de încredere, precum cele oferite de Eurowag, sunt cruciale pentru succesul în această industrie. Eurowag se angajează să furnizeze soluții personalizate și servicii financiare de top, ajutând companiile să facă față noilor provocări și să devină mai competitive. În plus față de integrarea sistemului TollRO, Eurowag sprijină companiile de transport în gestionarea eficientă a costurilor și operațiunilor logistice.

Articole similare

Ad