Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comparație tehnologică: eActros 600 electric pe baterii pentru transportul pe distanțe lungi concurează cu un camion cu catenară

Un Mercedes-Benz eActros 600 electric pe baterii și-a început recent activitatea de-a lungul drumului B462 din nordul Pădurii Negre pentru compania de logistică Fahrner. Ca parte a proiectului „eWayBWW” sub conducerea Ministerului Transporturilor din Baden-Württemberg, prototipul de camion electric aproape de serie este utilizat alături de camionul catenar de la un alt producător, în cadrul unei comparații tehnologice. Pentru această comparație, eActros 600 transportă produse din hârtie pe o distanță de aproximativ 18 km între fabricile de hârtie din Gernsbach-Obertsrot și locația logistică Fahrner din Kuppenheim, parcurgând aproximativ 220 km în fiecare zi. EActros 600 este încărcat peste noapte la o stație de încărcare care a fost instalată la depozitul Fahrner pe durata proiectului.

Daimler Truck nu intenționează să dezvolte camioane cu catenară. Pentru strategia sa privind vehiculele, producătorul mizează pe baterii și pe hidrogen, adică pe tehnologii de propulsie neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 la nivel local, care pot fi implementate în mod flexibil.

Martin Daum, CEO al Daimler Truck AG: „Ne-am angajat în mod clar să îndeplinim obiectivele climatice. Pentru a atinge aceste obiective, politica și industria trebuie să se concentreze asupra acelor tehnologii care deschid cu adevărat calea către un transport fără emisii. Numai în acest fel putem asigura o utilizare eficientă a resurselor și bugetelor noastre. În ultimii ani, am reușit să punem pe șosele peste 6.000 de e-truck-uri, fiecare dintre ele lucrând în fiecare zi pentru clienții noștri. Modelul eActros 600, modelul chemat să concureze cu camionul catenar în comparația tehnologică, este primul nostru camion de transport pe distanțe lungi cu baterii electrice. De la începutul vânzărilor, la sfârșitul anului trecut, am primit deja peste 1.000 de comenzi fixe. Acest lucru arată că suntem pe drumul cel bun cu strategia noastră de propulsie. Suntem convinși că eActros 600 își va dovedi valoarea pe traseul Valea Murgtal.”

Independent de „eWayBWW”, Daimler Truck s-a aflat cu succes pe drumul B462 încă din 2019 cu diferite generații ale eActros electric pe baterii – de la primul prototip până la versiunea de serie a variantei de transport de distribuție eActros 300 – în diverse aplicații practice la compania de logistică Schmitt.

Mercedes-Benz eActros 600 în producția de serie

Capacitatea ridicată a bateriei, de peste 600 kWh – de unde și denumirea modelului 600 – și o nouă punte de tracțiune electrică deosebit de eficientă, dezvoltată în cadrul companiei, permit e-truck-ului să atingă o autonomie de 500 km fără încărcare intermediară. Acest lucru înseamnă că eActros 600 va putea parcurge semnificativ mai mult de 1.000 km pe zi. Acest lucru este posibil prin încărcarea intermediară în timpul pauzelor prevăzute de lege pentru șoferi – chiar și fără încărcare MW (MCS).

Pe lângă încărcarea CCS cu până la 400 kW, eActros 600 va permite ulterior și încărcarea cu megawați. În luna aprilie a acestui an, dezvoltatorii de la Mercedes-Benz Trucks au încărcat cu succes pentru prima dată un prototip al eActros 600 la o stație de încărcare cu o putere de un megawatt la centrul intern de dezvoltare și testare din Wörth am Rhein. Clienții pot comanda o preinstalare pentru MCS. De îndată ce tehnologia MCS va deveni disponibilă și va fi standardizată la nivelul tuturor producătorilor, se intenționează ca aceasta să poată fi instalată ulterior pentru aceste modele timpurii ale eActros 600. Bateriile pot fi încărcate de la 20 la 80% în aproximativ 30 de minute la o stație de încărcare adecvată cu o putere de aproximativ un MW.

În ceea ce privește rentabilitatea pentru operatorii de flote, autocamionul electric este menit să stabilească noi standarde, înlocuind pe termen lung majoritatea autocamioanelor diesel în importantul segment de transport pe distanțe lungi. Nucleul conceptului Mercedes-Benz Trucks pentru transportul pe distanțe lungi cu baterii electrice este acela de a oferi clienților o soluție holistică constând în tehnologia vehiculelor, consultanță, infrastructură de încărcare și servicii. Lansarea producției de serie este planificată pentru sfârșitul anului 2024. Pe lângă unitatea tractoare, Mercedes-Benz Trucks va produce, de asemenea, variante rigide ale modelului eActros 600 încă de la lansarea pe piață, oferind clienților și alte aplicații posibile pentru transportul electric.

Articole similare

Ad