Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii cer subvenționarea înlocuirii aparatelor tahograf cu versiunea smart tacho 2

Reprezentanții operatorilor de transport care au participat la dezbaterea publică a proiectului de hotărâre de guvern pentru modificarea HG 899/2003, organizată în 18 iunie la sediul Ministerului de resort, au solicitat Guvernului României subvenționarea înlocuirii aparatelor tahograf cu versiunea smart tacho 2, după modelul Poloniei.

„Suntem forțați de legislația europeană să înlocuim tahografele perfect funcționale de pe vehicule cu altele mai performante, cu conexiune GPS, doar pentru a putea opera în spațiul comunitar. Costul este foarte ridicat, de aproximativ 1.500 de euro per unitate inclusiv montajul. La flote de câteva zeci de vehicule, suma este uriașă. Dacă ne gândim că după 1 ianuarie 2026 vor intra în vigoare tarife noi, mult mai mari, și pentru rovinietă, este clar că transportatorii vor fi împovărați. În aceste condiții, cerem Guvernului să subvenționeze trecerea la smart tacho 2“, a declarat Vasile Șfefănescu, președintele Confederației Operatorilor de Transport Autorizați din România (COTAR).

Amintim că Pachetul Mobilitate prevede ca, după 1 ianuarie 2025, toate tahografele analogice și digitale vechi fabricate înainte de iunie 2019 și instalate pe vehicule de transport internațional să fie înlocuite cu tahografe inteligente (de versiunea I sau II). După 19 august 2025 nu vor mai fi acceptate decât tahografe de versiunea a doua, iar de la 1 iulie 2026 obligativitatea echipării vehiculelor cu smart tacho 2 va fi extinsă la toate vehiculele de transport marfă având masa totală maxim autorizată de peste 2,5 t. Deși Asociația Națională a Service-urilor Auto din România (ANSAR) și Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) au cerut deja Guvernului să solicite Comisiei Europene o derogare de 12 luni de la termenele impuse, neoficial se pare că CE nu este dispusă să acorde nicio prelungire.

Articole similare

Ad