Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Madrid 360 va scumpi distribuția de bunuri în oraș și va paraliza dezvoltările urbane

Principalele asociații de transport de marfă și de călători din Madrid denunță faptul că politica de neînțeles a Primăriei Madrid de restricționare a activității de transport în oraș, unică în Spania, va obliga la casarea a zeci de mii de camioane și autobuze aflate în perfectă stare de funcționare, lăsând numeroase subsectoare de transport fără alternativă reală pentru a-și continua activitatea.

FENADISMER, împreună cu celelalte asociații madrilene din sectorul transportului rutier de marfă și de călători cu autobuzul (AETG, AETRAM, ATA, CETM-Madrid, CONFEBUS-Madrid, FEMAV și FENADISMER Madrid) denunță acțiunea inflexibilă a Primăriei Madrid în ceea ce privește restricțiile privind circulația atât a camioanelor, cât și a autobuzelor în oraș, ca urmare a deciziei sale de a transforma întreaga municipalitate într-o zonă cu emisii scăzute până în 2025.

Această politică ostilă față de sectorul transporturilor este unică în Spania, deoarece niciun alt oraș nu are o politică restrictivă similară față de sectorul transporturilor. Nu răspunde niciunei cerințe de mediu, după cum o demonstrează faptul că în ultimii ani calitatea aerului din oraș s-a îmbunătățit semnificativ, fără niciun episod de poluare ridicată din 2020, conform datelor oficiale publicate chiar de consiliu, și nici nu se datorează vreunei cerințe de reglementare la nivel de stat sau european. De fapt, însuși Ministerul Tranziției Ecologice, în Ghidul de orientări publicat în 2021 pentru crearea de zone cu emisii scăzute de gaze cu efect de seră, elaborat împreună cu Federația spaniolă a municipalităților și provinciilor, a propus necesitatea de a acorda un tratament favorabil specific sectoarelor profesionale, cum ar fi transporturile și livrările, pentru a le permite să continue să își presteze activitatea esențială. Sectorul livrării de mărfuri și al logisticii necesită o atenție specială în zonele cu emisii reduse, asigurându-se că acesta continuă să furnizeze servicii.

Cu toate acestea, și dincolo de căutarea unui echilibru între dezvoltarea economică și cea de mediu, Primăria Madridului a persistat în “cruciada” sa specială împotriva sectorului de transport rutier din Madrid, atât pentru mărfuri, cât și pentru pasageri, forțând mii de camioane și autobuze în perfectă stare și cu ITP-ul la zi, în multe cazuri cu o vechime mai mică de 10 ani, să fie casate.

Unul dintre cele mai îngrijorătoare aspecte ale acestei decizii de neînțeles va fi paralizarea practică a tuturor noilor dezvoltări urbane care se desfășoară în oraș, în special a celor din sud-est, precum și a celor planificate în Madrid Nuevo Norte și în Operación Campamento, deoarece o mare parte din flota actuală de vehicule de transport pentru construcții nu-și va mai putea continua activitatea, fără a exista o alternativă pentru a le înlocui.

În ceea ce privește sectorul transportului de călători, începând cu data de 1 ianuarie anul viitor, 45% din vehiculele de transport ocazional și turistic de călători nu vor putea avea acces în centrul Madridului. Această măsură va afecta grav mobilitatea turiștilor și a altor utilizatori ai acestor servicii în orașul Madrid, ceea ce va duce la o reducere a activității turistice, în special a excursiilor organizate pentru vizitarea orașului, precum și la o reducere evidentă a transportului de elevi și de lucrători în această zonă. De asemenea, va avea repercusiuni și asupra restului societății madrilene, care va fi principala victimă, afectând negativ dezvoltarea economică a orașului și afectând serviciile de transport prin creșterea costurilor acestora.

Orașul Madrid are nevoie de transport competitiv pentru creșterea economică, crearea de locuri de muncă și calitatea vieții cotidiene a populației. Sectorul este în favoarea promovării mobilității durabile, dar fără a descuraja activitatea profesională de transport. Administrația știe că are sprijinul deplin al sectorului pentru promovarea mobilității durabile, dar este întotdeauna angajată în alte tipuri de măsuri care nu restricționează activitatea economică a sectorului, ci mai degrabă încurajează dezvoltarea acestuia. Din toate aceste motive, asociațiile de transport din Madrid, care, de la intrarea în vigoare a noii Ordonanțe privind mobilitatea durabilă, și-au exprimat îngrijorarea față de numeroasele promisiuni neonorate ale primăriei, solicită încă o dată Primăriei Madrid să se așeze la masa discuțiilor și să ajungă la un consens cu sectorul cu privire la o politică realistă de adaptare a sectorului de transport rutier la noile cerințe de mediu, care să îi permită să combine măsurile de reducere a emisiilor cu continuarea prestării activității sale, datorită faptului că este considerat o activitate esențială pentru restul activităților economice. În mod similar, asociațiile au solicitat sprijinul Comunității din Madrid pentru o astfel de cerere justă, în conformitate cu politica sa de sprijinire și promovare a dezvoltării economice în regiune.

sursa foto: FENADISMER

Articole similare

Ad