Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din cauza infrastructurii, Germania devine tot mai neatractivă pentru industrie și comerț

  • Sursă foto: Autobahn GmbH

Asociația germană a expeditorilor și operatorilor logistici DSLV, alături de alte 21 de asociații profesionale din logistică și transport, este de părere că reducerile bugetului federal de transport anunțate pentru 2025 sunt în contradicție flagrantă cu realitatea din trafic – mai exact, cu starea critică în care se află numeroase drumuri, poduri și ecluze din această țară, dintre care unele trebuie închise urgent, și cu nevoia de digitalizare a transportului.

Președintele DSLV este de părere că din cauza problemelor cu infrastructura rutieră Germania devine din ce în ce mai instabilă și mai puțin atractivă pentru industrie și comerț și că, dacă lucrurile continuă așa, nu va mai putea îndeplini cerințele referitoare la rețelele transeuropene de transport. De altfel, țările vecine cu Germania sunt îngrijorate de mult timp din cauza degradării infrastructurii germane.

Situația reală a infrastructurii este departe de pretenția guvernului federal de a face infrastructura de transport rezistentă la schimbările climatice, eficientă și deci adecvată pentru viitor, iar nevoia de întreținere, extindere și construcții noi este bine cunoscută, deci bugetul pentru 2025 și pentru anii următori ar trebui să fie la nivelul planificat inițial, nu redus, așa cum s-a anunțat recent. În plus, consideră DSLV, ar trebui să înceteze disputa parțial ideologică rutier versus feroviar versus căi navigabile și investițiile ar trebui să meargă acolo unde se va obține cel mai mare efect. Adică diversele moduri de transport să nu fie puse unul împotriva celuilalt în conceptele de finanțare sau de planificare a investițiilor. Mai ales că firmele plătesc un preț mare pentru serviciile publice, deci au dreptul la o prestație pe măsură din partea statului.

Pentru a nu amâna și mai mult investițiile în infrastructură, DSLV și celelalte asociații profesionale propun, printre altele, continuarea bugetelor pentru întreținerea drumurilor la nivelul din 2024, creșterea costurilor de construcție, creșterea investițiilor în modurile de transport, așa cum a fost planificată inițial în proiectul guvernului din toamna lui 2023 pentru bugetul federal pe 2024 plus compensarea inflației, extinderea infrastructurii necesare pentru transformare, așa cum s-a prevăzut inițial în proiectul din toamna lui 2023 pentru fondul pentru climă și transformare din 2024, plus compensarea inflației, intensificarea digitalizării modurilor de transport, pentru o mai mare eficiență și performanță, și planificarea securității prin credite de angajament și acorduri de finanțare.

Articole similare

Ad