Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN SafeStop Assist ajută la prevenirea accidentelor grave de autobuz

MAN Truck&Bus propune echiparea autocarelor și a autobuzelor interurbane cu sistemul inteligent MAN SafeStop Assist, care ajută la prevenirea accidentelor rutiere grave, prin oprirea automată a vehiculelor în siguranță, în caz de urgență.

Este un scenariu înspăimântător: șoferul unui autobuz leșină brusc și pierde controlul vehiculului. „Se poate întâmpla ca șoferul să fie brusc în imposibilitatea de a acționa din cauza unor evenimente neprevăzute, cum ar fi urgențele medicale. Iar consecințele pot fi devastatoare. Experiența a demonstrat că nu este neobișnuit ca autobuzele și autocarele să iasă de pe drum sau să se ciocnească de alți participanți la trafic din aceste motive “, a declarat Barbaros Oktay, Head of Bus MAN Truck & Bus.

Noul sistem inteligent de asistență MAN SafeStop Assist este acum disponibil opțional pentru MAN Lion’s Intercity și Lion’s Coach, Neoplan Tourliner și Skyliner. Sistemul recunoaște atunci când șoferul nu mai este capabil să acționeze, prin înregistrarea activității de conducere și a informațiilor furnizate de celelale sisteme active de la bord: avertizarea la încălcarea benzii de circulație, controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC Stop & Go) etc. Cu ajutorul unui senzor integrat în partea din față a vehiculului și a unei camere poziționate în spatele parbrizului, noul sistem monitorizează continuu atât menținerea benzii, cât și distanța, poziția și viteza relativă a obiectelor din față.

„Toate datele colectate sunt grupate și evaluate. În acest fel, SafeStop Assist poate deduce starea activității șoferului – și, prin urmare, și posibila inactivitate. Datorită interacțiunii inteligente a diferitelor sisteme tehnologice performante am reușit să creștem siguranța șoferilor, a pasagerilor și altor utilizatori ai drumului”,

a explicat Heinz Kiess, Head of Product Marketing Bus MAN Truck & Bus.

Dacă sistemul detectează că șoferul nu mai este activ, atunci intervine în procesul de conducere într-o cascadă de semnale de avertizare și frânare în trei etape. În prima etapă, șoferul este solicitat să preia direcția prin intermediul unui simbol de avertizare și mesaje text pe afișajul de bord, precum și printr-o ușoară vibrație a volanului. Dacă șoferul nu reușește să facă acest lucru, la mesajele de avertizare vizuale și tactile se adaugă o avertizare acustică. Sistemul de asistență efectuează și frânări parțiale din ce în ce mai puternice. În cazul în care șoferul tot nu reacționează, MAN SafeStop Assist inițiază o oprire de urgență și frânează autobuzul până la oprire, în limitele sistemului, pe propria bandă, chiar dacă este în serpentine. „Desigur, șoferul poate prelua controlul în orice moment, dacă este posibil. O oprire de urgență inițiată de sistem poate fi anulată imediat printr-un kickdown”, spune Kiess.

Cu toate acestea, dacă oprirea de urgență nu este anulată, sistemul activează automat luminile de avarie pentru a avertiza ceilalți utilizatori ai drumului. Imediat după oprirea vehiculului, MAN SafeStop Assist asigură, de asemenea, că autobuzul nu se poate deplasa. Pentru a face acest lucru, transmisia este trecută automat în modul neutru și se cuplează automat frâna de parcare electronică. De asemenea, se deblochează ușile și se pornește iluminarea interioară, astfel încât asistența să poată fi furnizată fără complicații în caz de urgență.

Articole similare

Ad