În contextul declarațiilor recente din spațiul public privind posibilele noi măsuri fiscale cu impact asupra comerțului electronic, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) a precizat faptul că ecosistemul dezvoltat în ultimii ani de magazinele online din România își menține exemplar trasabilitatea tranzacțiilor, conformare și raportare fiscală, ceea ce contribuie substanțial la bugetul de stat, fiind un motor al economiei digitale și un catalizator pentru internaționalizarea IMM-urilor românești.
Sectorul a realizat investiții semnificative în soluții și servicii care fac comerțul electronic lider în plățile electronice în retail.
ARMO respinge ferm declarațiile publice privind evaziunea fiscală, evidențiind faptul că plățile electronice sunt fiscalizate 100%, iar cele în numerar la livrare sunt raportate lunar prin declarația 395 de companiile de curierat. De asemenea, operatorii platformelor online raportează și furnizează informațiile despre veniturile obținute de vânzători către autoritățile fiscale, conform obligațiilor instituite de Directiva UE privind cooperarea administrativă (DAC7).
Lipsa de conformare fiscală, în special în vânzările de produse pe rețelele sociale și platformele din state terțe care exploatează lacune legislative, afectează comercianții români cinstiți. ARMO atrage atenția că măsurile pentru combaterea zonelor nefiscalizate trebuie luate prin consultarea tuturor părților interesate și să evite impunerea de obligații discriminatorii comercianților români care respectă legislația fiscală. Organizația precizează că introducerea unui mecanism de tip CNP fiscal pentru comerțul online nu ar genera rezultatele scontate, ci ar adăuga complexitate birocratică fără beneficii reale.
De asemenea, ARMO își exprimă disponibilitatea de a contribui cu expertiză la discuțiile privind măsurile fiscale ce afectează comerțul electronic, susținând un mediu economic modern, transparent și nediscriminatoriu față de alte sectoare sau jucători internaționali. Organizația propune extinderea cadrului legislativ pentru bacșișul prin card și la servicii conexe comerțului electronic, cum ar fi curieratul și livrările de produse. În acest fel poate fi închis cercul pe care un consumator îl poate face printr-o plată electronică, asigurând astfel o experiență complet digitalizată și trasabilă de la achiziție până la livrare.
Astfel, Asociația Română a Magazinelor Online își reafirmă angajamentul de a colabora cu autoritățile și alți actori relevanți pentru a promova politici menite să sprijine evoluția comerțului electronic în beneficiul economiei naționale și al consumatorilor.