În această perioadă fierberea de pe piața tahografelor inteligente de generația a doua pentru echipare retrofită se vede – sau ar trebui să se vadă – doar pe segmentul vehiculelor de peste 3,5 t, dintre care multe au ca dată limită pentru trecerea la acest model 31 decembrie 2024. Dar, cum timpul zboară, asociația olandeză de transport și logistică TLN le amintește membrilor săi care dețin utilitare ușoare că și ei trebuie să se gândească în avans la momentul 1 iulie 2026, de când, potrivit Pachetului Mobilitate, toate vanurile de 2,5 t care fac transport internațional trebuie echipate cu tahograful inteligent de generația a doua.
Deci ar fi bine ca firmele care au astfel de mașini să se pregătească de noi investiții și să aloce timp pentru a instrui șoferii și dispecerii/managerii pentru viitoarele obligații legale. Iar pentru operatorii care nu au deloc în flotă vehicule cu tahografe chiar sunt multe de făcut, avertizează TLN.
De aceea este important ca transportatorii să își facă un plan de echipare retrofită cu smart tacho 2, să consulte service-uri specializate, să instruiască șoferii cum să le folosească, să solicite carduri de la instituțiile abilitate, dacă nu le au deja, și să cumpere echipamente de descărcare de date și un program de analiză a acestora.
Sursă foto: TLN