Asociația olandeză de transport și logistică TLN, în calitate de membru CORTE, a prezentat recent o imagine de ansamblu a provocărilor tehnice actuale întâmpinate în folosirea tahografului inteligent de generația a doua, informând în legătură cu numeroasele „evenimente“ (denumirea oficială din reglementările privind tahografele) care au loc.
Provocările tehnice despre care vorbește TLN apar și în cazul echipării retrofite, și cu vehiculele noi care au din fabrică smart tacho 2, iar asociația vrea să clarifice faptul că un șofer primește adesea în tahograf mesaje pentru care șoferul și antreprenorul nu pot face nimic. Unele dintre aceste probleme vor putea fi rezolvate în viitor printr-o actualizare de software, iar altele depind de instalarea corectă a tahografului și în cazul lor atelierele au primit instrucțiuni clare de la furnizorii de echipamente cu privire la ceea ce trebuie să respecte pentru a preveni, printre altele, defecțiunile altor echipamente.
CORTE intenționează să creeze o sesiune de întrebări și răspunsuri pentru toate aceste probleme deja identificate, astfel încât utilizatorii să ia cunoștință de ele, și în plus va avea o secțiune „cum să“, unde vor fi descriși concret pașii pe care îi pot face autoritățile care aplică legea. TLN și-a oferit sprijinul pentru a clarifica diverse aspecte practice, de exemplu ce se întâmplă la trecerile de frontieră atunci când vehiculele cu și fără tahograf inteligent 2 sunt conduse de un șofer care are încă o versiune veche a cardului șoferului. În acest fel, TLN și CORTE își propun să contribuie la armonizarea controalelor în trafic.
În plus, asociația olandeză le solicită membrilor săi care au fost amendați pentru aceste defecțiuni sau probleme ciudate de funcționare să-i raporteze și să-i trimită raportul amenzii, inclusiv fișierul digital din tahograf.
Sursă foto: TLN
Așa cum știți deja, conform Pachetului Mobilitate 1, operatorii de transport au obligația de a echipa toate camioanele înmatriculate în UE și destinate transportului internațional cu tahograful inteligent de generația a doua (G2V2), astfel că toate tahografele analogice trebuie înlocuite cu noul model până la 31 decembrie 2024 și toate tahografele inteligente până la 19 august 2025.
Însă potrivit unui sondaj realizat de IRU în rândul operatorilor de transport, doar 6,4% dintre autovehiculele din UE eligibile pentru echipare cu G2V2 (al căror număr este estimat la 3-3,5 milioane, din care 90% camioane și restul autobuze) aveau deja montate noile dispozitive în iunie 2024, 33% aveau tahografe G2V1 și 60% încă foloseau tahografe analogice.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit