Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai puțin de 4% din flota olandeză are smart tacho 2

La sfârșitul lui 2023, asociația olandeză de transport și logistică TLN a efectuat un sondaj în rândul companiilor de transport internațional din această țară, pentru a evalua cum stau cu echiparea retrofită a camioanelor cu noul tahograf digital de generația a doua și a determina care sunt posibilele obstacole în calea acestui demers. Deoarece, așa cum știți deja, semnalele de pe piață au fost că sunt prea puține tahografe disponibile, prea puțină capacitate în service-uri sau că lipsesc alte componente necesare montării. TLN se declară îngrijorată de rezultatul sondajului, deoarece milioane de camioane și autobuze din Europa trebuie echipate cu smart tacho 2 înainte de 19 august 2025.

Asociația sfătuiește încă o dată companiile să nu aștepte până la termenele limită de 31 decembrie 2024 (pentru înlocuirea tahografelor analogic și digital) sau 18 august 2025 (pentru înlocuirea tahografului inteligent 1), ci să o facă imediat ce tahograful actual trebuie să meargă în service pentru calibrarea bienală, ceea ce reduce costurile și ajută la repartizarea mai bună în timp a capacității din ateliere. Dar acest lucru trebuie să fie și posibil – în special să existe suficiente tahografe din generația a doua.

Sondajul arată că mai mult de jumătate dintre companiile chestionate nu au solicitat încă o echipare retrofită înainte de sfârșitul lui 2024, iar dintre cele care au făcut-o, o treime nu au reușit, din cauza indisponibilității tahografelor, capacității reduse a atelierelor sau altor probleme. TLN a prezentat aceste rezultate la IRU și la Comisia Europeană (CE), iar CE i-a solicitat IRU să facă acest sondaj și în restul țărilor UE – aspect la care se lucrează acum.

TLN intenționează să realizeze în curând un nou sondaj, pentru a vedea dacă există îmbunătățiri. Altfel, CE va trebui să ia măsuri pentru a preveni oprirea vehiculelor.

Sursă foto: VDO (https://www.fleet.vdo.com/products/dtco-4-1/)

Articole similare

Ad