Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

smart tacho 2 în combinație cu un card vechi de șofer poate aduce confuzii și amenzi nejustificate

Asociația olandeză de transport și logistică TLN informează că în mass media au apărut rapoarte din care reiese că apar probleme la folosirea smart tacho 2 în combinație cu vechile carduri pentru șofer. În aceste condiții, asociația reamintește faptul că una dintre noile caracteristici ale tahografului inteligent de a doua generație este că înregistrează automat punctele de trecere a frontierei, ceea ce facilitează controlul normelor privind cabotajul și detașarea, incluse în Pachetul Mobilitate I, și conducătorii auto sunt scutiți de introducerea manuală a acestor puncte de trecere a frontierei când conduc un vehicul echipat cu smart tacho 2.

Dar aceste treceri ale frontierei nu sunt înregistrate automat pe cardurile mai vechi ale șoferilor, ci doar pe cele G2023V2, livrate de la sfârșitul zilei de 2 iulie. Iar dacă se folosesc carduri mai vechi trecerea frontierei rămâne înregistrată doar în memoria smart tacho 2 și în timpul unei verificări autoritățile de control le pot găsi acolo.

Acest lucru devine o provocare pentru inspectori, explică TLN, atunci când șoferul conduce un camion care nu are smart tacho 2, caz în care trebuie să introducă manual codurile de țară. Teama este că autoritățile de aplicare a legii nu sunt suficient de conștiente de diferențele dintre cardurile de șofer noi și vechi, ceea ce ar putea duce la amenzi nejustificate. Aceste sancțiuni nu ar sta în picioare legal, deoarece șoferul acționează în deplină conformitate cu reglementările europene dacă nu înregistrează manual punctele de trecere a frontierei atunci când conduce având un smart tacho 2.

Transportatorii nu pot solicita pur și simplu un nou card de șofer pentru a evita această problemă, deoarece un card nou se obține numai după ce cardul vechi nu mai este valabil, este distrus, lipsește sau este furat. CE analizează dacă aceste norme pot fi relaxate, măcar temporar, dar problema nu se rezolvă decât dacă toți șoferii solicită un astfel de card nou, ceea ce nu este o soluție acceptabilă decât dacă el este oferit gratuit. În plus, nici nu se știe dacă este fezabil să se înlocuiască toate la o scară atât de mare. TLN a ridicat deja această problemă în cadrul comunității de aplicare a legii din Bruxelles, prin intermediul IRU și CORTE, iar problema va fi discutată în perioada următoare.

Sursă foto: VDO (https://www.fleet.vdo.com/products/dtco-4-1/)

Articole similare

Ad