Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Spania: DGT propune mai puțin alcool și mai multe centuri de siguranță, dar numai pentru transportatori

Direcția Generală a Circulației a început să prelucreze actualul regulament general de circulație, aprobat în 2003, cu scopul de a crește nivelul de siguranță al participanților la trafic și de a consolida mobilitatea sigură și durabilă în zonele urbane.

Acest proiect include mai multe modificări care afectează în mod direct șoferii profesioniști, cum ar fi cele referitoare la limita admisă de alcool în sânge și la utilizarea centurii de siguranță în zonele urbane.

În ceea ce privește consumul de alcool, limita maximă admisă este redusă cu 30% pentru șoferii profesioniști, dar nu și pentru ceilalți șoferi particulari, limita de alcool în sânge trecând de la 0,30 grame pe litru în prezent la 0,20 grame pe litru, sau în aerul expirat de la 0,15 miligrame pe litru în prezent la 0,10 miligrame pe litru.

DGT justifică această reducere printr-o linie determinată de progres în reducerea ratelor maxime permise pentru a ajunge la interzicerea consumului de alcool în timpul conducerii, în conformitate cu cerințele Organizației Mondiale a Sănătății. Deși FENADISMER consideră că această tendință este pozitivă, respinge faptul că această reducere vizează exclusiv conducătorii auto profesioniști, dând impresia greșită că acest grup este cauza accidentelor cauzate de consumul de alcool, în timp ce contrariul este adevărat, deoarece practic toate accidentele cauzate de excesul de alcool sunt cauzate de conducătorii auto privați, pentru care reforma nu propune nicio reducere.

O altă noutate introdusă în proiect este eliminarea excepțiilor actuale de la utilizarea centurii de siguranță în zonele urbane, printre altele, pentru distribuitorii de mărfuri, care sunt acum acoperiți de actualul Regulament general de circulație „atunci când efectuează operațiuni succesive de încărcare și descărcare în locuri situate la mică distanță unele de altele”. Pentru DGT, această excepție este considerată „nejustificată”, propunând să fie menținută exclusiv pentru șoferii și pasagerii vehiculelor din serviciile de urgență, deoarece, în opinia lor, necesitatea de a-și pune sau desface centura de siguranță întârzie furnizarea serviciului de urgență.

FENADISMER respinge eliminarea acestei scutiri deoarece, în practică, aceasta face dificilă îndeplinirea sarcinilor de livrare în zonele urbane, unde vehiculul parcurge doar câțiva metri pentru a livra bunurile clienților finali, cum ar fi în cazul livrării de colete, al livrării la domiciliu a comenzilor de alimente sau al furnizării de butelii de butan. Prin urmare, este absolut disproporționat să se ceară transportatorului să își pună și să își scoată în permanență centura de siguranță pentru a parcurge doar câțiva metri la o viteză foarte mică, unde riscul de rănire din cauza nepurtării centurii de siguranță este inexistent, iar singurul lucru pe care îl va face acest lucru este să impună mii de amenzi fără justificare.

sursa foto: FENADISMER

Articole similare

Ad