Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Autobuze pe hidrogen pentru transportul public din Viena

Autobuzele electrice din centrul capitalei austriece, Viena, vor fi înlocuite, de la jumătatea anului viitor, cu autobuze noi, cu sistem de propulsie cu pilă de combustie pe hidrogen. Operatorul Wiener Linien a atribuit o licitație pentru achiziția a zece minibusuri cu zero emisii carosierului italian Rampini, care va livra modelul Hydron, iar alte zece autobuze electrice, de asemenea cu pilă de combustie pe hidrogen, vor fi furnizate de Caetano Bus.

Wiener Linien a deschis un nou centru de competențe pentru electromobilitate în luna februarie a acestui an, iar șase rute de autobuz au fost acum transformate în propulsie pur electrică. 30 de autobuze Mercedes-Benz eCitaro de 12 m lungime sunt deja în operare, iar celelalte vehicule pe hidrogen vor fi recepționate în 2025.

Noile autobuze vor fi alimentate și încărcate la o stație de hidrogen, operată de Wien Energie și Wiener Netze, hidrogenul folosit urmând să fie produs local, ecologic, în Viena.

Modelul Rampini Hydron, lansat la sfârșitul lui 2022, dispune, pe lângă motorul electric de 230 kW, alimentat cu energie de la o baterie de 170 kWh, de un sistem cu o pilă de combustie pe hidrogen, care generează energie electrică nouă în timpul călătoriei, astfel încât infrastructura de încărcare nu mai este necesară în centrul orașului. În plus, flota de vehicule utilizate poate fi redusă de la 12 la 10 autobuze.

Numai pentru flota de zece minibusuri Rampini, valoarea investiției se ridică la 12 milioane de euro.

Articole similare

Ad