Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul DHL îndeplinește așteptările pieței în al doilea trimestru

Grupul DHL a îndeplinit așteptările pieței în al doilea trimestru al anului 2024. În ciuda persistenței unui mediu economic slab, veniturile grupului au fost ușor mai mari decât în anul precedent, la 20,6 miliarde EUR (T2 2023: 20,1 miliarde EUR). Conform așteptărilor, profitul operațional (EBIT) a fost sub nivelul anului precedent, la 1,35 miliarde EUR (T2 2023: 1,7 miliarde EUR). Cu toate acestea, o comparație cu EBIT în anul pre-pandemic 2019 (T2 2019: 769 milioane EUR) demonstrează rentabilitatea structural îmbunătățită a DHL Group.

Concentrarea pe protejarea câștigurilor și investițiile în tendințele de creștere

Cheltuielile brute de capital (capex) s-au ridicat la 633 milioane EUR în al doilea trimestru (T2 2023: 708 milioane EUR). Având în vedere parametrii economici globali, DHL Group continuă să se concentreze pe protejarea câștigurilor și a fluxului de numerar și își concentrează cheltuielile de capital pe motoarele sale structurale de creștere: omnishoring, comerț electronic, sustenabilitate și digitalizare. Fluxul de numerar liber a fost de 344 milioane EUR (T2 2023: 450 milioane EUR; T2 2019: -547 milioane EUR).

Grupul DHL a generat un profit net consolidat după interesele care nu controlează de 744 milioane EUR în al doilea trimestru din 2024 (T2 2023: 978 milioane EUR). Profitul de bază pe acțiune a fost de 0,64 EUR în aceeași perioadă, comparativ cu 0,82 EUR în al doilea trimestru din 2023. Rezoluția Consiliului de administrație din 2 mai 2024 a redus capitalul emis cu 39 de milioane EUR prin retragerea a 39 059 409 acțiuni proprii. Capitalul emis cuprinde în prezent 1.200.000.000 de acțiuni nominative fără valoare nominală (acțiuni ordinare).

Grupul confirmă previziunile pentru 2024

Economia globală a evoluat în conformitate cu așteptările Grupului DHL în prima jumătate a anului 2024: o redresare economică amplă și dinamică nu a reușit să se materializeze. În a doua jumătate a anului, Grupul DHL se așteaptă la efecte pozitive tipice din sezonul de vârf. Împreună cu gestionarea continuă a veniturilor și a costurilor, grupul este convins că este pe drumul cel bun pentru a-și atinge obiectivele pentru anul financiar 2024. Grupul își confirmă previziunile pentru exercițiul financiar 2024. Acesta anticipează un EBIT cuprins între 6 miliarde EUR și 6,6 miliarde EUR, precum și un flux de numerar liber, excluzând achizițiile și cesionările, de aproximativ 3 miliarde EUR.

În previziunile sale pe termen mediu pentru 2026, DHL Group se așteaptă în continuare la un profit operațional cuprins între 7,5 și 8,5 miliarde EUR.

Express: Divizia înregistrează o marjă EBIT de două cifre chiar și într-un mediu dificil

Conform așteptărilor, volumul total al expedierilor Express a scăzut oarecum, deși volumul expedierilor B2B a crescut ușor. Divizia a abordat mediul economic slab prin îmbunătățirea productivității, optimizarea rețelei și gestionarea continuă a randamentelor și a costurilor. În ciuda utilizării scăzute a rețelei, divizia a înregistrat o marjă EBIT de două cifre.

Expediere globală, transport de marfă: Continuă creșterea volumelor

Global Forwarding, Freight a înregistrat o ușoară creștere a veniturilor. Pentru al doilea trimestru consecutiv, divizia a înregistrat o creștere medie de o cifră a volumelor de transport aerian și maritim, în contextul unei baze de comparație scăzute.

Lanțul de aprovizionare: Continuă creșterea EBIT

Divizia Supply Chain continuă să beneficieze de tendințele de creștere din comerțul electronic și omnishoring. Noile afaceri, reînnoirea contractelor și extinderea comerțului electronic au contribuit la creșterea veniturilor în aproape toate regiunile și sectoarele.

Comerț electronic: Veniturile cresc de la an la an

Creșterea veniturilor și a volumului diviziei de comerț electronic continuă, deoarece tendința structurală a comerțului electronic face mai mult decât să compenseze reticența consumatorilor. Evoluția EBIT în al doilea trimestru a reflectat în special investițiile în curs de desfășurare pentru extinderea rețelelor și îmbunătățirea calității serviciilor.

Poștă și colete Germania: Continuă tendința structurală de trecere de la corespondență la colete

Divizia Post & Parcel Germania a înregistrat o creștere a veniturilor și a câștigurilor. Evoluția pozitivă a fost atribuită exclusiv unității de afaceri Parcel Germany (creștere de 4,6 % a volumelor comparativ cu T2 2023). Activitatea poștală din Germania a scăzut conform așteptărilor (-6,8% scădere a volumelor comparativ cu T2 2023), deși alegerile europene și alți factori au atenuat oarecum această tendință.

Articole similare

Ad