Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Politicienii susţin livrarea „fiabilă” şi eficientă a coletelor, nu viteza de livrare, cerând eliminarea subcontractanţilor care folosesc forţă de muncă ieftină din Europa de Est pentru livrări şi pregătirea livrărilor.

Presiunea pentru limitarea sau chiar interzicerea completă a controversatei utilizări a subcontractanților în serviciile de coletărie în Germania este în creștere în ceea ce privește reforma serviciilor poștale. La începutul lunii februarie, o majoritate din Camera Deputaților din Parlamentul German a votat în favoarea interzicerii folosirii subcontractanților care nu au semnat contracte colective. S-a cerut interzicerea personalului extern pentru sortare, încărcare și livrare și, prin urmare, a contractelor de muncă și a lanțurilor de muncă și de subcontractanți. Cu toate acestea, în cazul în care subcontractanții sunt legați prin contracte colective, ar trebui să li se permită în continuare să lucreze.

Frank Bsirske, însă, fost șef al sindicatului Verdi și parlamentar din partea Verzilor, susține o legislație și mai strictă, cerând interzicerea totală a subcontractării comenzilor de livrări de colete către alte companii, indiferent ce contracte de muncă au semnate, pentru a pune capăt exploatării transportatorilor de colete.

Acesta susține că mii de subcontractori lucrează în prezent pentru principalii furnizori de servicii de coletărie, adesea în lanțuri de subcontractare nu foarte transparente. Angajații – adesea din Europa de Est – au de cele mai multe ori contracte cu două companii, de exemplu pentru încărcare și livrare.

Există adesea abuzuri, cum ar fi zile de lucru de 14 ore pentru angajați, salarii de dumping pentru livratorii care dorm în vehiculele de transport. Fostul sindicalist de la Verdi a argumentat că sutele de întreprinderi mijlocii din acest sector, cu condiții de muncă adecvate pentru angajați, sunt dezavantajate din punct de vedere competitiv. Autoritățile fiscale sunt, de asemenea, conștiente de abuzuri, după ce toamna trecută au descoperit mai multe nereguli în cadrul unei inspecții la nivel național la care au participat nu mai puțin de 3.100 de funcționari vamali.

Guvernul federal are un punct de vedere diferit, susținând că inspecțiile planificate la companiile din industrie sunt suficiente, în timp ce “verzii” obiectează, prin vocea fostului reprezentant al Verdi, spunând că autoritățile ar putea cu greu să controleze lucrătorii mobili din industrie, existând amenințarea unei încălcării sistematice a legii. Prin urmare, ar trebui să fie permis un singur subcontractant și să nu existe lanțuri de subcontractanți.

Alţi politicieni spun că interzicerea subcontractanților ar scoate din piaţă concurenții DHL, în special, care sunt dependenți de aceste companii externe. Propunerea lor este să se elimine „oile negre” în mod eficient, noua lege venind cu cerințe stricte pe care companiile trebuie să le îndeplinească pentru a se putea înregistra ca furnizor de servicii poștale. Utilizarea subcontractanților are, de asemenea, sens în anumite cazuri. Acesta este motivul pentru care răspunderea subcontractanților a fost introdusă în Legea privind protecția transportatorilor de colete în 2019. După reforma serviciilor poştale, urmarea va fi că, în paralel cu scăderea costurilor de livrare, livrările la cetăţeni să nu mai fie la fel de rapide, important fiind ca procesul de livrare să fie „fiabil” şi eficient.

Cele 178 de vehicule noi sunt 161 de S-Way CNG cu caroserie tip cutie și 17 S-Way CNG cu șasiu de caroserie mobilă. Potrivit Iveco, noile vehicule vor fi utilizate în principal pentru transportul între centrele de colete DHL și pentru preluarea de la clienți, precum și pentru livrări în interiorul orașelor către oficiile poștale.

Furnizorul de servicii de coletărie și poștă va utiliza propria infrastructură de stații de alimentare cu bio-CNG în 11 centre de coletărie selectate pentru a alimenta cele peste 450 de camioane CNG. Biometanul este obținut din deșeuri și materiale reziduale. În cazul în care este produs din deșeuri organice, vehiculele sunt climateric-pozitive pe șosea, subliniază producătorul.

Pentru distanțe mai scurte și curse de o zi, cele 161 de vehicule Iveco S-Way CNG sunt echipate cu caroserie tip cutie CNG AD190S34/P. Aceasta constă dintr-un șasiu standard 4×2 cu o greutate totală tehnic admisă de 19 tone.

De asemenea, dispune de o cabină standard Active-Day cu acoperiș coborât și de un motor de 9 litri de 340 CP în conformitate cu standardul Euro VI cu propulsie CNG. Potrivit producătorului, este posibilă o autonomie de până la 670 km cu un total de 160 km de CNG în rezervoarele de gaz.

Cele 17 Iveco S-Way CNG cu șasiu de caroserie mobilă AS260S46Y/FS CM CNG sunt responsabile pentru transportul între noduri în cadrul flotei. Aceste vehicule sunt șasiuri standard 6×2 cu axă portantă directoare, o cabină de mare capacitate Active Space și un motor de 460 CP de 13 litri conform Euro VI cu propulsie CNG Rezervoarele de CNG au un volum gravimetric de umplere care totalizează 240 kg. Potrivit producătorului, acest lucru permite autonomii de până la 1.000 km. Cutia mobilă poate fi utilizată pentru a transporta cutii mobile BDF (C7.45) cu o înălțime de staționare de 1.220 până la 1.320 mm și containere de 20 de picioare.

sursa foto: IVECO