DHL eCommerce Solutions, specialistul în logistică de comerț electronic al grupului Deutsche Post DHL, și Cainiao Network, compania globală de logistică inteligentă și divizia de logistică a grupului Alibaba, au încheiat un parteneriat prin care compania germană ar urma să achiziționeze o parte din titlurile de capital ale filialei Cainiao din Polonia.
Scopul parteneriatului este de a îmbunătăți calitatea și viteza de livrare din Polonia în condițiile în care 40% dintre consumatori preferă, în prezent, să poată ridica de la punctele de livrare bunurile pe care le-au comandat. În prima fază, cele două companii plănuiesc să investească 60 de milioane de euro pentru a instala dulapuri cu ridicare personală în întreaga țară, cu aspirația de a forma una dintre cele mai mari rețele de puncte de acces din Polonia.
În viitorul apropiat, utilizatorii vor beneficia de această tranzacție, deoarece atât DHL, cât și Cainiao vor unifica rețeaua poloneză de 1.200 de lockere pe care intenționează să o extindă în locații cheie în viitor, potrivit unui comunicat.
În ultimii ani, Cainiao și-a înființat un hub regional în Liege, Belgia și centre de sortare pe principalele piețe din Europa. Acest lucru fiind completat de o rețea de dulapuri pentru colete în Polonia, Spania și Franța pentru a oferi o experiență logistică mai eficientă și fără întreruperi în întreaga Europă.
Ambiția supremă este de a construi cea mai importantă rețea de lockere din Polonia cu o acoperire perfectă a primei și ultimei mile, adăugându-se la rețeaua deja extinsă operată de DHL în Europa, totalizând peste 90.000 de puncte de acces.
„Polonia este una dintre piețele de comerț electronic cu cea mai rapidă creștere din Europa. Prin unirea forțelor cu Cainiao, ne vom consolida poziția de furnizor de colete de încredere și vom crea o rețea extinsă de lockere de ultimă generație. În acest fel, putem oferi clienților noștri o experiență de expediere și mai bună, pe lângă opțiunile noastre de livrare la domiciliu existente.”,
a declarat Pablo Ciano, CEO DHL eCommerce Solutions.
„Cainiao se străduiește să contribuie la dezvoltarea unui ecosistem logistic sustenabil prin aprofundarea cooperării noastre cu partenerii noștri locali. Ne bucurăm că am găsit un partener atât de puternic și bine stabilit care ne împărtășește viziunea. Prin combinarea expertizei ambelor companii în domeniul logisticii, tehnologiei și comerțului electronic aspirăm să oferim servicii superioare clienților noștri și să creăm o experiență de cumpărături online de neegalat pentru consumatori.”,
a precizat William Xiong, Chief Strategy Officer și Director General al Regiunilor Europa și SEA la Cainiao Network.
Comanda preconizată include 40 de camioane electrice din modelele Volvo FE și Volvo FL, care vor fi utilizate pentru livrări de colete în transportul urban. Camioanele electrice pentru rute mai lungi fac, de asemenea, parte din domeniul de aplicare, iar DHL a decis să înceapă să utilizeze camioane Volvo pentru transporturi regionale, la început cu 4 camioane Volvo FM Electric în Marea Britanie.
Primele camioane au fost deja comandate, 6 de către DHL Parcel UK și 2 de către DHL Freight. Acest lucru va duce la economii anuale de aproape 600 de tone de CO2 și aproape 225 000 de litri de motorină pentru Deutsche Post DHL Group.
„Ne-am angajat să răspundem cererii tot mai mari a clienților pentru soluții ecologice și sustenabile și să ne atingem obiectivul pe termen lung de a avea emisii nete zero până în 2050. În calitate de furnizor de servicii logistice, conversia flotei noastre de vehicule este o pârghie importantă pentru a ne ajuta să evităm emisiile de CO2 și pe șosea. Astfel, mai multe dintre diviziile noastre vor beneficia de acest acord cu Volvo Trucks”, explică Pablo Ciano, vicepreședinte executiv pentru dezvoltare corporativă la Deutsche Post DHL Group.
Un factor important în decizia DHL de a accelera tranziția către vehiculele cu emisii zero se datorează experienței pozitive pe care o are cu utilizarea unui camion electric Volvo la Londra începând cu noiembrie 2020 – efectuând livrări pe ultimul kilometru în cartierul comercial West End. Vehiculul a fost primul camion comercial greu complet electric utilizat pentru logistică urbană în Regatul Unit.
„DHL este un important furnizor global de servicii logistice, angajat să își reducă impactul asupra schimbărilor climatice. Împreună putem face o diferență în bine și sunt mândru că vom lucra în spiritul parteneriatului, urmărind să ne atingem obiectivele bazate pe știință pentru a ne reduce impactul asupra climei”, a declarat Roger Alm, președinte la Volvo Trucks.
Cooperarea presupune adoptarea de noi tehnologii Volvo și activități comune de dezvoltare în domeniul electrificării. Acordul include, de asemenea, analiza de către Volvo Trucks a operațiunilor de transport ale DHL, cu scopul de a asigura implementarea cu succes a unor soluții de transport electric personalizate.
Volvo Trucks este lider pe piața camioanelor grele complet electrice din Europa, cu o cotă de piață de 42% în 2021. Deja în 2019, Volvo Trucks a început producția în serie de camioane electrice, fiind una dintre primele mărci de camioane din lume care a făcut acest lucru. Compania a livrat camioane electrice către o gamă largă de clienți din Europa, America de Nord și Australia.
02.10.2020
17.09.2021
Ultimul număr: Martie 2023
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit