Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inițiativa include transportul expres al dispozitivelor Google în unitatea de afaceri Devices & Services din America, Asia și Europa și face parte din eforturile Google de a încuraja tehnologiile de decarbonizare existente în transportul aerian de marfă.

DHL și Google, una dintre cele mai mari companii de tehnologie din lume, au anunțat un parteneriat pentru utilizarea serviciului DHL Express GoGreen Plus cu combustibil de aviație durabil (SAF). Inițiativa include expedierea expresă a dispozitivelor Google din unitatea de afaceri Devices & Services în America, Asia și Europa și face parte din eforturile Google de încurajare a tehnologiilor de decarbonizare existente în transportul aerian de marfă.

„Google are obiectivul de a atinge emisii nete zero în toate operațiunile și lanțul nostru valoric până în 2030 Optimizarea modului în care transportăm dispozitivele Google în întreaga lume este o parte esențială a acestei călătorii”, a declarat Omar Molina, director al departamentului Global Transportation la Google. „Acesta este motivul pentru care suntem încântați să colaborăm cu parteneri precum DHL, care ne împărtășesc pasiunea pentru Net-Zero. Programul SAF este un mare pas înainte în această direcție”.

John Pearson, CEO al DHL Express, adaugă: „Prin implementarea SAF în întreaga noastră rețea internațională, suntem încântați să oferim serviciul GoGreen Plus partenerului nostru de lungă durată Google. Suntem încrezători că acest acord și investiția semnificativă a Google îi vor încuraja și pe alții să ia aceeași inițiativă și să conducă tranziția către servicii de transport cu emisii reduse care utilizează combustibil de aviație durabil.”

Dialogul dintre Google și DHL Express a fost inițiat în timpul Summitului global „DHL Era of Sustainable Logistics”, desfășurat în aprilie 2023, care a reunit factori de decizie cheie, lideri de opinie și părți interesate pentru a discuta despre o logistică mai curată și mai ecologică. Pornind de la summit, Google a ales să colaboreze cu DHL Express la un proiect pilot în luna iunie a anului trecut, timp de patru luni, utilizând SAF. Proiectul pilot s-a dovedit a fi un succes, determinând Google să își extindă parteneriatul cu DHL Express și să adopte serviciul GoGreen Plus pentru operațiunile sale viitoare.

Lansat de DHL Express în 2023, GoGreen Plus utilizează SAF pentru a permite clienților să reducă emisiile de CO2e asociate expedierilor lor. GoGreen Plus este susținut în prezent de trei dintre cele mai mari contracte ale industriei, cu BP, Neste și World Energy. SAF este produs din materii prime regenerabile cu un profil energetic durabil, inclusiv ulei de gătit uzat, deșeuri și hidrogen. Combustibilii convenționali pentru aviație sau kerosenul, mari consumatori de carbon, sunt obținuți din țiței. GoGreen Plus face parte din obiectivul grupului DHL de a obține emisii nete zero până în 2050. Având în vedere că aproximativ 70% din amprenta de carbon a companiei provine din rețeaua sa aeriană, soluțiile durabile de transport aerian sunt importante pentru crearea unor operațiuni logistice durabile.

Dimensiunea și creșterea pieței globale de coletărie expres în 2023-2028

Transport Intelligence (Ti) estimează că piața globală de coletărie expres va ajunge la 565.962 de milioane de euro în 2024, în creștere cu 9,2% față de 2023, principalul motor de creștere fiind în continuare comerțul electronic. Iar până în 2028 se așteaptă să ajungă la 736.624 de milioane de euro, adică să crească an de an cu o medie de 7,3%.

Unul dintre principalele motive pentru care Ti estimează o astfel de creștere este PIB global mai mare cu 3,2% în 2024 și 2025, dar motorul principal va fi și de acum înainte comerțul electronic. În economiile majore ale lumii, se așteaptă ca vânzările online să-și continue evoluția și să fie, în Marea Britanie, SUA și China, cu 9,7%, 14,8% și respectiv, 9,2% mai mari.

Ti amintește că în ultimii ani piața de comerț electronic a progresat din cauza diferitelor blocaje pe care le-a adus pandemia de Covid-19, iar după 2022 efectul de revenire după măsurile de izolare a dus la scăderea volumului și la reechilibrarea cererii la niveluri normale. În plus, scăderea performanței economice din principalele țări ale lumii, inflația mare și presiunile asupra costurilor au făcut ca transportatorii să crească prețurile unitare ale coletelor, astfel încât, deși în ultima parte a lui 2022 și în 2023 am asistat la o scădere a volumelor de colete, operatorii au reușit să-și crească veniturile exclusiv datorită tarifelor. Apoi însă, cel puțin în economiile dezvoltate, situația s-a înrăutățit și mai mult, iar acum unii operatori publică date care arată o scădere atât a volumului, cât și a veniturilor pentru unele dintre servicii.

Analiza TI Insight mai arată că există diferențe regionale între America de Nord, Europa și Asia Pacific atunci când vorbim de creșterea pieței coletelor. Creșterea cu 3,8% în 2023 față de 2022 a valorii globale – după ce în 2022 scăzuse cu 0,9% – este susținută mai ales de Asia Pacific și China, cu creșteri de 7,2%, respectiv 11,7%, în timp ce Europa în ansamblu s-a contractat cu 0,8% și America de Nord a crescut cu 3,2%. Cei mai mari operatori, ca venituri, sunt UPS, Fedex și DHL, cu cotă semnificativă din piața globală, fiind urmați de SF Express, La Poste, USPS, Royal Mail, Sagawa Express, Yamato și Yunda Express, toți cu volume internaționale mari.