Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rentabilitatea investițiilor scade pentru navele de peste 24.000 TEU

În transportul maritim este clară tendința de a folosi nave tot mai mari, pentru toate liniile importante, ajungându-se, de la o capacitate de 3.000-4.000 TEU în 1980, la 12.500 TEU în 2014 și la 23.000 TEU la noile generații de vase, din 2024, așa cum a amintit, cu ocazia conferinței Black and Caspian Sea Ports & Logistics 2024 de la Constanța, Steve Wray, director tehnic și șef al departamentului de consultanță maritimă în cadrul Infrata Limited.

În 2022, de exemplu, MSC a recepționat cea mai mare navă construită vreodată, de 24.346 TEU.

Însă, pe măsură ce navele cresc în dimensiune, numărul de porturi și canale care le pot gestiona scade. În plus, creșterea capacității vaselor nu mai poate continua decât până la un punct, deoarece dincolo de 24.000 TEU scade rentabilitatea investițiilor, deci estimarea este că operatorii se vor opri la această dimensiune.

Datorită intrării în funcțiune a tot mai multe nave mari, există capacitate suplimentară neutilizată, iar Steve Wray crede că ea va putea fi folosită pentru cererea în creștere din Marea Mediterană, Țările Baltice sau Orientul Mijlociu.

Articole similare

Ad