Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Soluții unice de la MAN Engines la SMM 2024

MAN Engines prezintă la SMM 2024, sub sloganul “Schimbarea mobilității pe apă”, numeroase puncte de atracție cu beneficii clare pentru clienți în domeniul transportului maritim comercial.

Punctul culminant este, fără îndoială, noul și ineditul motor MAN D3872 V12 pentru bărci de lucru cu o cilindree de 30 de litri. Acesta oferă o creștere semnificativă a cilindreei în comparație cu seria MAN D2862 cu o cilindree de 24 de litri, care a fost stabilită de mulți ani. Astfel, MAN Engines își extinde portofoliul de motoare pentru bărci de lucru și oferă noi soluții pentru aplicații care necesită cilindree și/sau putere și cuplu suplimentare. Varianta LE432 expusă furnizează 1.213 kW (1.650 CP) la 2.100 rpm și este, prin urmare, proiectată pentru aplicații de putere medie. Alte variante de putere ale MAN D3872 pentru aplicații ușoare cu 1.618 și 1471 kW (2.200 și 2.000 CP) completează deja portofoliul actual. Pentru viitor sunt planificate și alte variante bazate pe această ultimă platformă de motor.

Noul motor MAN D3872, bazat pe un motor de bază complet nou și inspirat de seria dovedită de motoare MAN D2862 V12, stabilește noi standarde în ceea ce privește durabilitatea, fiabilitatea și viabilitatea viitoare. Cu o presiune de injecție de 2.200 bar și noua unitate de comandă a motorului MD1+, se obține o reglare optimă a motorului, ceea ce duce la un consum redus de combustibil și emisii brute remarcabile. Un alt obiectiv de dezvoltare a fost densitatea ridicată a puterii, cea mai puternică variantă D3872 LE433 atingând o putere impresionantă de 1.618 kW (2.200 CP) la o greutate uscată de numai 2.720 kg. În ciuda acestei creșteri a puterii, MAN D3872 se bazează pe dimensiunile compacte de instalare ale motorului MAN D2862 V12 mai mic, cu o cilindree de 24 litri. Doar lungimea a fost mărită cu 100 mm, ajungând la 2.335 mm, în timp ce dimensiunile conexiunii au rămas identice.

În combinație cu sistemul modular de post-tratare a gazelor de eșapament, care este, de asemenea, foarte compact, MAN D3872 îndeplinește standardele actuale stricte privind emisiile, cum ar fi EPA Tier 4 sau Tier 3 sau IMO Tier III sau Tier II.

Sistem modular de post-tratare a gazelor de evacuare de la MAN Engines

În zilele de azi, conformitatea cu reglementările privind emisiile devine o parte din ce în ce mai importantă a motorizării, și nu numai pentru ambarcațiuni Prin urmare, la SMM, MAN Engines va prezenta sistemul său modular de post-tratare a gazelor de eșapament, care a fost dezvoltat in-house și este un sistem perfect ajustat în care motorul, senzorii, sistemul SCR și – dacă este necesar – filtrul de particule diesel sunt perfect adaptate unul la celălalt. Complexitatea crescândă a motoarelor de ultimă generație în combinație cu sistemele extrem de sensibile de post-tratare a gazelor de eșapament înseamnă că coordonarea acestora devine din ce în ce mai importantă. Aceasta este singura modalitate de a garanta că aceste sisteme respectă valorile de emisie specificate pe termen lung și pot fi exploatate eficient.

Un alt avantaj al sistemului de post-tratare a gazelor de eșapament de la MAN Engines este acela că reduce consumul de combustibil al motoarelor marine MAN, deja foarte eficiente, cu încă trei până la opt procente prin utilizarea celei mai recente tehnologii de ardere MAN.

MAN Engines a prezentat soluția sa modulară de post-tratare a gazelor de eșapament pentru sectorul maritim la International Workboat Show din New Orleans, LA, SUA, la sfârșitul anului 2017. La sfârșitul anului 2019 – cu mult înainte de intrarea în vigoare a etapei OMI Tier III – primele motoare V12 cu sisteme SCR de la MAN Engines se aflau deja pe Tamisa în Londra și respectau noul standard de emisii. Între timp, sistemul modular de post-tratare a gazelor de eșapament de la MAN Engines și-a dovedit eficiența în construcția de nave și oferă o durată lungă de viață și fiabilitate. Această soluție pentru respectarea limitelor stricte de emisii se bazează pe expertiza grupului MAN Truck & Bus. În calitate de lider european pe piața vehiculelor comerciale, compania a instalat cu succes sisteme SCR în camioanele sale produse în serie începând din 2006. Ca unitate de afaceri, MAN Engines utilizează, de asemenea, cunoștințele dobândite din construcția și integrarea motoarelor pentru utilaje agricole și aplicații industriale. Tehnologia a fost utilizată cu succes acolo începând din 2015, cu motoare în linie și în V.

Sistemul modular de post-tratare a gazelor de eșapament se caracterizează prin modularitate și flexibilitate și este utilizat, de asemenea, în transportul maritim pentru a îndeplini cele mai înalte cerințe privind emisiile, cum ar fi etapa V a UE. În acest scop, sistemul de post-tratare a gazelor de eșapament, care pentru EPA Tier 4 constă doar într-un convertor catalitic SCR, este echipat suplimentar cu un filtru de particule diesel ex works.

Remanufacturarea originală MAN

MAN Truck & Bus a fost implicată cu succes în recondiționarea motoarelor încă din 1992 – fie pentru vehicule comerciale sau pentru aplicații feroviare și staționare în cadrul MAN Engines. Această activitate se extinde acum și la aplicațiile marine, astfel încât clienții să poată beneficia de motoare refăcute profesional la centrul de competență pentru motoare MAN. Aici se pune accentul pe motoarele din aproape toate seriile care în prezent nu mai sunt produse în serie. Un motor MAN Genuine Remanufactured Engine va fi expus ca exemplu la SMM. Un avantaj major al motoarelor refabricate este faptul că acestea încorporează îmbunătățiri tehnice rezultate din dezvoltarea continuă a produselor.

Aceasta înseamnă că clientul primește un motor care îndeplinește cele mai recente standarde tehnice. În plus, clientul nu trebuie să își facă griji cu privire la adaptările ulterioare sau integrarea în sistemul existent al navei. Toate motoarele părăsesc centrul de competență pentru motoare după o rulare pe bancul de testare, la fel ca motoarele noi. Acest lucru garantează o calitate și o fiabilitate ridicate.

Un alt avantaj este acela că motoarele MAN Genuine Remanufacturate beneficiază de aceeași garanție ca un motor nou. Acest lucru oferă clienților un plus de siguranță și încredere în motoarele refabricate. În plus, remanufacturarea contribuie la durabilitate, deoarece resursele sunt conservate și nu este necesară o producție nouă, consumatoare de energie. Aceasta este o contribuție importantă la protecția mediului și la reducerea amprentei ecologice. MAN Engines își va prezenta produsele de vârf la SMM, care va avea loc la Hamburg în perioada 3-6 septembrie 2024, la standul A3.211 din hala A3.

Articole similare

Ad