Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Companiile de tractări vor să fie reglementate

Pe lângă camionul verde cu Hulk pictat pe capotă al lui Mondotrans, la TTA 2024 au fost prezente mai multe camioane cu aceeaşi menire, arătând nu numai că în general în acest domeniu se folosesc camioane foarte puternice, care se pretează la tuning, ci şi faptul că există o colaborare şi o prietenie în rândul firmelor care au astfel de activităţi specifice. Mai mult decât atât, aceste companii au decis înfiinţarea unei organizaţii patronale care să lupte pentru drepturile lor, precum cel de a circula pe drumurile publice şi atunci când este caniculă sau când circulaţia este întreruptă pe anumite porţiuni de drum pe timpul iernii, la fel ca şi autovehiculele de salvare/recuperare ale ISU.

„De multe ori noi suntem cei care salvam vieţi omeneşti, deţinând echipamente chiar mai performante decât ale ISU. Vrem să avem şi în România o legislaţie care să reglementeze serviciile de recuperare, astfel ca atunci când un autocamion cu număr de înmatriculare străin se răstoarnă să nu ţinem drumul blocat până când transportatorul chemă un echipaj din ţara de origine ca să fie remorcat, ci, aşa cum se întâmplă şi în alte ţări, drumul să fie eliberat imediat şi o firmă românească de tractare să ducă maşina avariaţă până într-o parcare de unde poate fi remorcat până în ţara de origine de către operatorul ales de proprietarul maşinii avariate”, a spus Dorin Bîtea, administratorul Mondotrans.

Acesta atrage atenţia asupra faptului că personalul care lucrează cu trolii sau alte echipamente specializate de recuperare/tractare nu poate fi integrat în nicio meserie cuprinsă în nomenclatorul oficial de la Ministerul Muncii, nefiind nici şofer şi nici macaragiu.

O recunoaştere oficială a profesiei împreună cu o reglementare specifică pentru astfel de activităţi de recuperare/tractare ar putea contribui la intervenţii prompte şi profesioniste în ceea ce priveşte degajarea drumurilor şi neutralizarea – în conformitate cu cerinţele de mediu – a diferitelor substanţe (combustibil, lubrifiant, substanţe chimice etc.) care ajung pe şosea din cauza spargerii şi avarierii diferitelor rezervoare.

În plus, Dorin Bîtea spune că nici statul, şi nici administratorul drumului nu ar plăti pentru aceste operaţiuni, ci acestea ar trebui decontate de firmele de asigurări la care au încheiat poliţe RCA proprietarii autovehiculelor avariate.

Camioanele de tractare, vedete la TTA

Camionul Hulk al lui Mondotrans s-a clasat în top 5 camioane cu cel mai frumos interior şi cu cea mai frumoasă pictură. În top 5 la Best Paint s-a clasat şi un alt camion de tractare, pictat cu motive din filmele Western.

Alaturi de ele la TTA au fost prezente, de asemenea, şi multe camioane pentru transport agabaritic, inclusiv de la Tomiflex, deţinută de Florin Tomuţa, preşedintele TTA.

Articole similare

Ad