Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noua versiune a VDA 5050 facilitează automatizarea depozitelor şi fabricilor

Noua versiune a interfeței de comunicare VDA 5050 implementează îmbunătățiri importante pentru roboții mobili cu un grad mai ridicat de autonomie, precum și feedback de la GitHub-ul public.

Asociațiile germane ale producătorilor şi distribuitorilor de autovehicule (VDA) și respectiv ale producătorilor de echipamente de manipulare a materialelor şi intralogistică (VDMA) au publicat o actualizare a normelor VDA 5050, standardizează comunicarea dintre sistemul de control și vehicule. Versiunea 2.1.0 integrează transportul de materiale în fabrică folosind diferiți roboți mobili și un control principal. Cu ajutorul protocolului de interfață deschis, punerea în funcțiune și operarea flotelor eterogene în funcționare paralelă pot fi realizate flexibil și în conformitate cu cerințele.

O schimbare semnificativă față de versiunea anterioară 2.0.0 este introducerea coridoarelor pentru roboții mobili, în care aceștia pot evita în mod liber obstacole sau altele similare. Vehiculele cu un grad mai ridicat de autonomie își pot utiliza astfel mai bine opțiunile de navigație. În plus, ilustrațiile conținute în document au fost revizuite pentru o înțelegere mai ușoară și mai bună și au fost eliminate diverse ambiguități minore. Pentru prima dată, VDA 5050 este publicat exclusiv în engleză. Versiunea este retrocompatibilă cu versiunea 2.0.0.

VDA 5050 este disponibilă publicului într-un depozit GitHub, de unde pot fi descărcate elementele software asociate. În forumul de discuții, utilizatorii pot contribui cu feedback-ul lor, care este revizuit și discutat periodic de echipa de bază VDA 5050 și, astfel, duce la dezvoltări ulterioare.

Dezvoltare ulterioară consecventă

De la publicarea primei versiuni a protocolului de interfață în 2019, furnizorii și utilizatorii de intralogistică, în special din industria auto și furnizorii, au lucrat intens la dezvoltarea și optimizarea în continuare a VDA 5050.

Grupul de lucru comun VDA și VDMA, care este sprijinit de Institutul de Sisteme de Manipulare a Materialelor și Logistică (IFL) din cadrul Institutului de Tehnologie Karlsruhe (KIT), discută constant despre ce extensii și adaptări ar fi de dorit pentru interfață. De exemplu, caracteristicile roboților mobili cu autonomie sporită joacă un rol din ce în ce mai important în proiectarea viitoare a VDA 5050.

Directorul general al VDA, Marcus Bollig, arată că, „în calitate de «dirijor al podelei unei fabrici», interfața VDA 5050 este o forță motrice pentru concurență și competitivitate. Cu actualizarea la VDA 2.1.0 care a fost publicată acum, aceasta continuă să fie un pionier pe drumul către automatizarea podelei fabricii și un conducător pentru procese mai eficiente, o mai mare siguranță și o implementare durabilă a sistemelor de vehicule ghidate automat.”

Iar Sascha Schmel, director general al VDMA, completează că „în ultimii cinci ani, VDA 5050 a fost dezvoltată continuu în conformitate cu cerințele specifice ale pieței și cu experiența proiectelor. Această abordare de jos în sus va rămâne, desigur, crezul în viitor. VDA 5050 se schimbă odată cu posibilitățile tehnice ale vehiculelor și cu procesele interne de transport ale industriilor utilizatoare.”

BMW Group a jucat un rol activ în grupul de proiect pentru dezvoltarea VDA 5050 încă de la înființarea acestuia, ceea ce este reflectat în special de faptul că a prezidat grupul de lucru timp de mai mulți ani. Iar Andreas Steiner, șeful Industrialisation Logistics Innovations and Logistics Planning pentru fabricile BMW Group din Dingolfing și Debrecen, declară că „rezultatele curg direct în dezvoltarea ulterioară a logisticii la BMW Group. Pe lângă integrările existente ale diferitelor tipuri de roboți de transport de la diferiți producători pe baza VDA 5050, la BMW sunt integrate în prezent și alte vehicule ghidate automat (AGV). Utilizarea VDA 5050 este o condiție prealabilă obligatorie pentru aceasta și permite BMW Group să integreze noi tipuri de AGV mult mai rapid, cu mai puține riscuri și la costuri mai mici. Publicația actuală reprezintă o altă etapă importantă pe drumul către o VDA 5050 complet cuprinzătoare.” Și Grupului Schaeffler VDA 5050 îi permite să beneficieze întotdeauna de cele mai recente inovații în domeniul intralogisticii, indiferent de producător. Iar acum, cu cea mai recentă versiune 2.1.0, standardul face încă un pas înainte și face posibilă utilizarea mai bună a funcționalităților vehiculelor autonome. „În calitate de furnizor global de produse auto și industriale, Grupul Schaeffler se străduiește întotdeauna să utilizeze și să contribuie la standarde inovatoare. Prin urmare, VDA 5050 are sprijinul nostru deplin”, promite Tim Menapace, Software Architect in Operations IT la Schaeffler.

Articole similare

Ad