Viitoarea uzină BMW Group din orașul maghiar Debrecen se află în linie dreaptă de sosire, odată cu accelerarea liniei de asamblare. Aceasta este centrul tuturor tehnologiilor din uzină și, de asemenea, locul unde lucrează cei mai mulți angajați. Lansarea liniei de asamblare marchează astfel atingerea unei alte etape importante.
„Linia noastră de asamblare extrem de eficientă și ergonomică a început imediat să funcționeze fără nicio problemă”, a declarat Hans-Peter Kemser, Managing Director BMW Group Plant Debrecen. „Am reușit acest lucru datorită planificării și testelor virtuale, precum și colaborării remarcabile dintre noii noștri angajați, foarte motivați, din Debrecen și experții noștri din cadrul rețelei globale de producție a BMW Group.”
În timpul asamblării, componentele și sistemele individuale sunt instalate în caroseria vopsită – la sfârșitul procesului, un automobil gata de condus iese de pe linia de producție. Arhitectura inovatoare a autovehiculului Neue Klasse deschide posibilități complet noi în ceea ce privește asamblarea: eficiență sporită datorită modularizării, mai puține elemente de conectare diferite și o instalare simplificată a cablajului. Un ansamblu inovator al cockpitului accelerează, de asemenea, procesul.
Uzina BMW Group Debrecen produce deja vehicule de testare pentru primul model din Neue Klasse: noul BMW iX3. Astfel, noua uzină se pregătește treptat pentru producția de serie.
Neue Klasse permite un proces de asamblare simplu și rapid
O serie de caracteristici ale Neue Klasse sunt un teritoriu nou pentru toată lumea. Spre deosebire de modelele anterioare, fasciculul de cabluri este împărțit în mai multe părți, ceea ce face instalarea mai ușoară și mai ergonomică. Arhitectura zonală a fasciculului de cabluri necesită cu 600 de metri mai puțin de cabluri și cântărește cu 30% mai puțin decât generația anterioară.
Pe de altă parte, unele componente sunt modularizate atunci când un modul este format din mai multe piese individuale mici. Variația elementelor de conectare a fost, de asemenea, redusă radical pentru Neue Klasse. Acest lucru, la rândul său, reduce numărul de fișe, șuruburi și cleme diferite. Toate acestea fac asamblarea semnificativ mai simplă.
În plus, cu Neue Klasse, o gamă largă de verificări ale calității pot fi efectuate digital în timp ce se află încă pe linia de producție. După utilizarea inițială în Debrecen, această procedură va fi implementată și în alte locații. Următorul punct de utilizare va fi uzina de origine din München, care va produce modelul sedan al Neue Klasse începând cu 2026.
Ansamblul inovator al habitaclului accelerează procesele la Uzina Debrecen. Acesta este unul dintre cele mai compacte din rețeaua de producție a BMW Group, dar permite totuși flexibilitate și varietate complete. Ca și la Uzina Lydia din China, preasamblarea cockpitului este amplasată chiar lângă linia principală. Odată ce cockpit-ul a fost preasamblat, acesta este apoi instalat direct în vehicul, la doar câțiva metri în față.
Montajul de la Debrecen adoptă inovații de la fabricile existente
La planificarea noii unități de producție din Ungaria, BMW Group a utilizat un proces de proiectare complet virtual. În conformitate cu principiile BMW iFACTORY, standardele încercate și testate și soluțiile de înaltă tehnologie de la uzinele existente au fost menționate de multe ori. De exemplu, multe idei și structuri dovedite de la Uzina Lydia din China și Uzina Leipzig pot fi găsite în ansamblul din Debrecen.
Dezvoltarea ulterioară a structurii cu degete de la Leipzig
Aceste structuri includ așa-numita structură finger sau structură pieptene, pe care BMW Group a dezvoltat-o special pentru Uzina Leipzig, care a fost deschisă în 2005. Această structură permite ca piesele de aprovizionare și modulele preasamblate să fie transportate direct la liniile de asamblare. O proporție record de piese, de până la 80%, poate fi livrată direct în Debrecen, deoarece vor beneficia pentru prima dată de aprovizionare logistică din ambele părți. Acesta este cel mai mare raport din rețeaua de producție a BMW Group. Structura degetelor permite extinderea ulterioară și integrarea altor etape de asamblare – flexibilitatea este o caracteristică a producției la BMW Group.
Procese de producție, ca la Uzina Lydia din China
Uzina Lydia din China a fost, de asemenea, o sursă de inspirație pentru multe structuri și procese din asamblare. Uzina a fost deschisă în 2022 și a fost prima locație BMW Group care a fost complet planificată și simulată în lumea virtuală încă de la început. Atelierul pentru linia de asamblare și sistemul complet de transportoare din Debrecen sunt configurate identic. Prin urmare, tehnologia a fost disponibilă rapid și a fost deja încercată și testată, simplificând punerea în funcțiune a unei linii de producție complet noi.
Producția în serie a noului BMW iX3 urmează să înceapă la uzina BMW Group Debrecen la sfârșitul anului 2025. Uzina din Ungaria a fost proiectată special pentru producția de vehicule complet electrice. Ca în cazul începerii oricărui model nou sau a oricărei uzine noi, capacitățile de producție sunt crescute treptat după începerea producției. Site-ul din Debrecen va fi prima uzină de automobile din BMW Group care va funcționa în întregime fără utilizarea combustibililor fosili.
BMW Group a pus în funcțiune linia de asamblare a fabricii din orașul maghiar Debrecen, marcând astfel atingerea unei noi etape.
“Linia noastră de asamblare extrem de eficientă și ergonomică a început să funcționeze imediat, fără nicio problemă”, a precizat Hans-Peter Kemser, Managing Director BMW Group Plant Debrecen. “Am reușit să facem acest lucru datorită planificării și testării virtuale, precum și cooperării excelente dintre noii angajați motivați din Debrecen și experții din rețeaua globală de producție a BMW Group.”
În timpul asamblării, componentele individuale și sistemele sunt instalate în caroseria vopsită – la finalul procesului, de pe linia de producție iese o mașină capabilă să intre în circulație. Construcția inovatoare a vehiculelor Neue Klasse deschide noi posibilități complete pentru asamblare: modularitatea crește eficiența, reduce numărul de elemente diferite de conectare și simplifică instalarea cablajelor. De asemenea, ansamblul inovator al cockpitului accelerează procesul de asamblare.
Multe caracteristici ale sistemului Neue Klasse sunt un teritoriu complet nou pentru toți cei implicați. Spre deosebire de modelele anterioare, fasciculul de cabluri este împărțit în secțiuni pentru o instalare mai ușoară și mai ergonomică. Construcția hamului zonal necesită cu 600 de metri mai puține cabluri decât predecesorul său și este cu 30% mai ușoară.
Pe de altă parte, o serie de componente au fost modularizate, un modul fiind format din mai multe piese mici, independente. De asemenea, noua gamă reduce radical variația elementelor de conectare. Acest lucru optimizează la rândul său numărul de fișe, șuruburi și cleme diferite. Toate acestea simplifică foarte mult asamblarea.
În plus, noua serie permite efectuarea digitală a diferitelor verificări ale calității pe linia de producție. După prima utilizare la Debrecen, procedura va fi implementată și în alte fabrici. Următorul punct de dezvoltare va fi fabrica principală din München, care va produce modelul de berlină Neue Klasse în 2026.
Asamblarea inovatoare a cockpitului accelerează procesul de producție la fabrica din Debrecen. Aceasta este una dintre cele mai compacte fabrici din rețeaua de producție a BMW Group, dar oferă totuși flexibilitate și diversitate completă. Ca și la fabrica Lydia din China, preasamblarea cockpitului este amplasată chiar lângă linia principală de producție. Odată ce preasamblarea cockpitului este finalizată, acesta poate fi montat direct pe vehicul, cu câțiva metri înainte.
La planificarea noii unități de producție din Ungaria, BMW Group a folosit un proces de proiectare complet virtual. În conformitate cu principiul “BMW iFACTORY”, standardele testate și soluțiile de înaltă tehnologie din fabricile existente au fost menționate de mai multe ori. Spre exemplu, multe idei și structuri dovedite de la fabricile din Lydia, China și Leipzig pot fi regăsite în ansamblul din Debrecen.
Așa-numitele structuri finger sau structuri pieptene, au fost dezvoltate de BMW Group special pentru fabrica din Leipzig, care a fost deschisă în 2005. Această structură permite ca piesele de aprovizionare și modulele preasamblate să fie livrate direct la linia de asamblare. La Debrecen, o proporție record de 80% din piese vor fi livrate direct, deoarece pentru prima dată acestea vor beneficia de aprovizionare logistică din ambele părți.
Fabrica Lydia din China este, de asemenea, sursă de inspirație pentru multe structuri și procese de asamblare. Uzina, care s-a deschis în 2022, este prima fabrică a BMW Group care a fost complet planificată și simulată în lumea virtuală încă de la început. Atelierul liniei de asamblare și sistemul complet de transportoare din Debrecen sunt identice. Ca urmare, tehnologia a fost pusă rapid în funcțiune și a fost deja testată pentru a simplifica punerea în funcțiune a liniei de producție nou-nouțe. Producția în serie a noului BMW iX3 va începe la finalul lui 2025 la fabrica BMW Group din Debrecen. Aceasta este proiectată pentru producția de vehicule pur electrice. La fel ca în cazul demarării oricărui alt model sau fabrică nouă, capacitatea de producție va fi mărită treptat după începerea producției. Fabrica din Debrecen va fi prima fabrică auto a BMW Group care nu va utiliza deloc combustibili fosili.
*Cifrele de consum pentru noul BMW iX3 nu sunt încă disponibile deoarece acesta este un model pilot de producție.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit