Aceasta este o modificare adusă echipamentelor deja existente pe remorcă, astfel încât transportatorii să facă progrese în direcția emisiilor zero, dar și să păstreze funcționalitatea vehiculelor.
K-MAT 1 constă din ladă de scule multifuncțională, suport pentru roata de rezervă și dispozitiv aerodinamic și aduce, conform Vecto, o îmbunătățire aerodinamică de până la 1,2%, deci consumul de combustibil scade cu 0,3%, ceea ce înseamnă 80 l economisiți la 100.000 km. Dispozitivul poate fi montat pe orice remorcă de marcă având șasiu standard.
K-MAT 2 constă din dispozitiv multifuncțional de protecție laterală și dispozitiv aerodinamic, aflat și el în curs de brevetare, care conform Vecto aduce o îmbunătățire aerodinamică de 4% și o economie de 1,1%, adică 300 l/100.000 km. Tot K-MAT 2 oferă un dispozitiv telescopic adecvat pentru transportul intermodal, atât feroviar (acesta este dintr-o singură bucată și poate fi închis în două minute), cât și cu feribotul (unde aduce și economii din aerodinamică, și încărcare în siguranță). Dispozitivul telescopic de protecție laterală al K-MAT 2 poate fi deschis și fixat în mai puțin de două minute, cu o forță minimă necesară, deoarece designul telescopic utilizează role pentru a minimiza frecarea, iar extensia este intuitivă și nu necesită instruire suplimentară. În competiția International Trailer Award (ITA), fosta Trailer Innovation, din al cărei juriu face parte și revista Tranzit, s-au mai înscris la categoria Caroserie, în afară de Kässbohrer, șapte producători, cu alte 10 soluții.