Ad
Ad
Ad
Ad

Noul camion electric pentru distanțe lungi de la Volvo are o autonomie de până la 600 km, iar bateriile sale pot fi încărcate în 40 de minute. Pentru prima dată, Volvo prezintă acum noua sa navă amiral electrică de mare tonaj, cu potențialul de a revoluționa transportul cu camionul pe distanțe lungi.

Volvo Trucks va lansa oficial și va începe să preia comenzi pentru noul său camion electric pentru distanțe lungi, Volvo FH Aero Electric cu e-axle, în al doilea trimestru al anului 2026. Cu toate acestea, deja acum sunt dezvăluite imagini și mai multe detalii despre noul camion electric, în timp ce clienții pot semna și o scrisoare de intenție pentru a cumpăra noul camion.

Noul FH Aero Electric a fost proiectat pentru misiuni de transport pe distanțe lungi, un segment care reprezintă o mare parte din emisiile de CO2 generate de transportul cu camioane și care a fost dificil de electrificat – până acum. Noul camion va avea o capacitate de încărcare rapidă și o autonomie pur electrică de până la 600 km.

Încărcare rapidă în 40 de minute

Încărcarea bateriilor noului Volvo FH Aero Electric cu autonomie mare se va face mai rapid, deoarece noul autocamion electric este adaptat la noul standard MCS (Megawatt Charging System).

Încărcarea bateriei autocamionului (de la 20% la 80%) va dura aproximativ 40 de minute, ceea ce înseamnă că poate fi efectuată în timpul perioadei de odihnă prevăzute de legislație pentru șoferii de camioane din UE, contribuind astfel la o productivitate ridicată. Cu ajutorul încărcării rapide, acest autocamion va permite ca transportul electric pe distanțe lungi să aibă loc într-o singură zi.

Capacitate mare de încărcare utilă

Noul camion electric poate avea o greutate totală de 48 de tone și are o capacitate de încărcare utilă apropiată de cea a unui camion diesel convențional. Capacitatea de sarcină utilă este posibilă datorită unei punți de susținere suplimentară (configurație cu punți 6×2) care permite încărcarea mai multor baterii la bord și oferă beneficii în ceea ce privește distribuția greutății, având în vedere greutatea bateriilor suplimentare în combinație cu remorcile grele.

Autonomia mare a noului autocamion Volvo este permisă de noua tehnologie a transmisiei, așa-numita e-axă, care creează spațiu pentru o capacitate semnificativ mai mare a bateriilor de la bord. Noul FH Aero Electric poate avea la bord 8 baterii cu o capacitate instalată de 780 kWh.

Noul autocamion, care va fi disponibil și cu o cabină standard, este o completare importantă la oferta largă de autocamioane electrice și servicii conexe a Volvo Trucks. Serviciile includ totul, de la evaluarea rutelor potrivite pentru electrificare, încărcarea eficientă a camioanelor electrice pe șosea și în depozitul propriu până la urmărirea detaliată a performanței flotei de camioane electrice.

„Avem cea mai completă ofertă din industrie de soluții de transport cu camioane electrice și avem mai mult de cinci ani de experiență în sprijinirea a mii de clienți, mari și mici, pentru a trece la electricitate. Volvo Trucks este compania de referință pentru companiile de transport care doresc să își înceapă călătoria de decarbonizare”, spune Roger Alm.

Un lider global în domeniul electricității

Volvo Trucks este un lider global în domeniul camioanelor electrice pentru sarcini medii și grele, având în portofoliu opt modele electrice cu baterie. Gama largă de produse Volvo face posibilă electrificarea distribuției urbane și regionale, a construcțiilor, a gestionării deșeurilor și acum și a transportului pe distanțe lungi. Volvo a început producția de serie în 2019 și a livrat până în prezent peste 5 000 de camioane electrice clienților din 50 de țări din întreaga lume.

Strategia Volvo în trei direcții către emisii zero Volvo Trucks promovează tranziția către transportul fără combustibili fosili pentru a-și atinge obiectivul de emisii nete zero până în 2040, utilizând o strategie tehnologică cu trei căi. Abordarea tehnologică în trei direcții se bazează pe motoare electrice cu baterii, motoare electrice cu pile de combustie și motoare cu combustie care funcționează cu combustibili regenerabili precum hidrogenul verde (produs prin separarea apei în hidrogen și oxigen folosind electricitate regenerabilă), biogaz, biodiesel sau HVO (ulei vegetal hidrotratat). 

Volvo Trucks vine la expoziția Bauma 2025 pentru a-și demonstra hotărârea de a decarboniza transportul în industria construcțiilor. Volvo va prezenta oferta sa largă de produse și tehnologii care permit un transport mai durabil.

La expoziția Bauma, Volvo va prezenta camioane cu sisteme de propulsie electrice pe baterii, pile de combustie pe bază de hidrogen și combustibili regenerabili precum biogazul în motoarele cu combustie. Aceste tehnici alcătuiesc strategia în trei direcții a companiei de a ajunge la emisii nete zero până în 2040 și de a permite industriei construcțiilor să realizeze un transport mai durabil atât aici și acum, cât și în viitor.

Lider în domeniul energiei electrice pentru construcții

Volvo este lider mondial în segmentul camioanelor electrice cu baterii, cu o cotă de piață de 51% în Europa, 40% în America de Nord și livrări de peste 4.900 de camioane electrice în întreaga lume, multe dintre acestea către clienți din industria construcțiilor. Volvo a început producția de serie de camioane electrice încă din 2019, iar portofoliul de produse al companiei permite decarbonizarea întregului flux din cadrul transportului în construcții; camioane de transport, betoniere, pompe de beton, basculante, macarale și ascensoare cu cârlig. La Bauma, Volvo va expune camioane atât la standul propriu, cât și la standurile clienților.

„Sunt foarte mândru că avem cea mai largă gamă de camioane electrice pentru industria construcțiilor. Un antreprenor poate cumpăra astăzi aproape orice camion ca fiind electric de la Volvo și poate fi sigur că acesta îi va oferi productivitate și performanțe excelente”, spune Roger Alm, președintele Volvo Trucks. „Transportul electric este foarte potrivit pentru segmentul construcțiilor, oferind zero emisii de gaze de eșapament și mult mai puțin zgomot. Este bine pentru cei care locuiesc în apropierea unui șantier de construcții, este bine pentru cei care lucrează pe șantier și, desigur, și pentru climă.”

Pe lângă motorizările electrice, Volvo va vorbi și despre oferta sa de camioane care pot funcționa cu combustibili regenerabili, cum ar fi biogazul și HVO (Hydrotreated Vegetable Oil). Toate camioanele Volvo sunt certificate pentru HVO și biodiesel B100.

„Avem o ofertă largă de soluții cu emisii zero, ceea ce înseamnă că ne putem sprijini clienții oriunde s-ar afla pe drumul lor către decarbonizare. Camioanele noastre care pot funcționa pe biogaz, biodiesel sau HVO sunt opțiuni excelente pentru clienții care doresc să înceapă să reducă CO2 aici și acum”, spune Roger Alm.

Ghișeu unic pentru camioane și utilaje cu emisii zero

La Bauma, Volvo își va demonstra, de asemenea, capacitatea unică de a permite o exploatare a șantierelor de construcții complet lipsită de combustibili fosili, datorită ofertei de camioane cu emisii zero și utilaje de construcții cu emisii zero.

„Avem o poziție unică prin faptul că suntem un partener care poate oferi atât camioane premium, cât și utilaje premium pentru industria construcțiilor. Credem că această posibilitate de „one-stop shop” este atractivă pentru multe companii”, spune Roger Alm.