Dintre acestea, opt au avut profit cu peste un milion de euro mai mare, cele mai mari diferențe aparținând Lincor Trans (4,38 de milioane de euro în plus față de 2022), Karl Heinz Dietrich (+3,66), Silotrans (+3,24), KLG (+2,49), Aquila (+2,49) și Frial (+2,12 milioane de euro). Iar dintre firmele care au avut scăderi de profit cele mai mari diferențe, de peste un milion de euro, le au DHL, Gebrüder Weiss și Kuehne + Nagel.
Dintre firmele din Top 30 pe 2023 după profit, cele mai multe au avut profit în toți anii de după 2019, cu excepția Quehenberger și Elogistics Corporation (care au avut pierdere în 2019) și Frial (care a avut pierderi în 2019, 2020 și 2021).
Aquila conduce din punct de vedere al mediei profitului pe ultimii cinci ani, cu 11.825.473 de euro. Lincor Trans, a doua cea mai profitabilă firmă de logistică în 2023, este a 9-a ca medie pe cinci ani, cu 2.708.157 de euro, Kuehne + Nagel, a treia ca profit, este a treia și ca medie pe cinci ani a profitului, cu 4.442.980 de euro, DHL (cu totalul celor două firme din grup, DHL Freight și DHL Logistics) este a șaptea ca profit și a patra după medie, cu 4.225.424 de euro, Karl Heinz Dietrich este a cincea ca profit și a patra ca medie, cu 3.330.393 de euro, iar firmele din grupul DSV, care ca profit pe 2023 sunt pe locul al 13-lea, ca medie sunt pe al cincilea, cu 3.230.083 de euro. Gebrüder Weiss este plasată cel mai sus, pe locul al 7-lea, ca medie pe cinci ani, dintre firmele din a doua parte a Top 30 după profitul pe 2023, iar Frial este, dintre fruntașele pe 2023 după profit, pe unul dintre ultimele locuri, al 24-lea, ca medie, din cauza pierderilor din anii anteriori.