Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cea mai mare extindere portuară din ultimii 40 de ani se deschide în portul Göteborg

Ieri, 29 august, a fost inaugurat un nou terminal portuar de 144.000 mp în portul Göteborg. Investiția, care se ridică la aproximativ 60 de milioane de euro, a fost în construcție în ultimii șase ani și a fost realizată pentru a răspunde nevoilor crescute de transport ale industriei suedeze.

„Acest terminal a început planificarea încă din anii 1990 și atunci am vorbit despre asigurarea viitorului. Acum, acel viitor este aici, iar acest terminal este necesar pentru a satisface nevoile de transport ale industriei suedeze de astăzi, care, de asemenea, se așteaptă să continue să crească în timp”, spune Göran Eriksson, CEO al Portului Göteborg

Denumit „Arendal 2”, terminalul face parte, de asemenea, din strategia portului de a-și concentra operațiunile de terminal în zona exterioară a portului, mai departe de centrul orașului, și cu conexiuni directe la infrastructura rutieră și feroviară a portului, precum și la clusterul industrial local în creștere.

Relocarea Stena Line, un factor important

O parte din noile spații vor fi utilizate de Stena Line atunci când compania de transport maritim va începe să își mute operațiunile locale din locațiile sale actuale din părțile centrale ale orașului în zona exterioară a portului. Proiectul a inclus pregătiri privind umplerea, canalizarea și purificarea apei pentru un viitor terminal de feriboturi.

„Este încă departe, dar construcția acestui terminal a luat cu siguranță în considerare relocarea Stena Line. Stena Line va utiliza părți din noua zonă a terminalului, în timp ce alte zone adiacente terminalului pot fi, de asemenea, puse la dispoziție în procesul de relocare”, spune Göran Eriksson.

În cadrul construcției Arendal 2, 180.000 de metri cubi de materiale contaminate provenite din dragarea râului Göta au fost încapsulate. Aceste materiale au fost conținute, stabilizate și solidificate pentru a forma fundația zonei terminalului, care a fost apoi asfaltată.

„Am făcut doi iepuri dintr-un foc aici, unde am reușit atât să curățăm râul, cât și să eliminăm materialele de dragare la nivel local, fără transport inutil. Acest lucru a fost realizat într-o manieră sigură și ecologică, în cadrul unui program strict de control. Obiectivul de a reutiliza cât mai mult material posibil a fost foarte reușit în acest proiect.”

Un port mai optimizat și mai competitiv

Deja, părți importante din Arendal 2 au început să fie utilizate de operatorul terminalului Gothenburg Roro Terminal, care anterior își împărțea operațiunile între două zone adiacente diferite. Cu Arendal 2, operatorul terminalului obține o zonă de terminal contiguă mai mare, cu un hinterland mai accesibil către importantele dane 712 și 713.

„În general, Arendal 2 este o soluție în care actorii implicați beneficiază de condiții și mai bune pentru a-și desfășura operațiunile respective, în timp ce portul Göteborg în ansamblu este optimizat și devine mai competitiv”, conchide Göran Eriksson.

Articole similare

Ad