Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IAA 2024: MAN va prezenta în premieră mondială camionul de distribuție eTGL

MAN Truck & Bus va prezenta noul MAN eTGL luna aceasta, în cadrul IAA Transportation 2024. Vehiculul de 12 tone cu propulsie electrică completează astfel portofoliul de camioane MAN destinate distribuției ușoare. Cu o autonomie de până la 235 de km, încărcare rapidă, în aproximativ 30 de minute, și o sarcină utilă de până la 6.600 de kg, eTGL oferă combinația ideală pentru transportul fără zgomot și fără emisii de CO2 în logistica urbană.

Împreună cu eTGS și eTGX, MAN oferă acum un portofoliu complet de vehicule electrice, având mase totale maxim autorizate cuprinse între 12 și 42 t.

„Cu noul eTGL, MAN oferă o gamă completă de vehicule în domeniul electromobilității. De la livrări pe timp de noapte în zonele urba ela transporturi grele pe distanțe lungi, MAN pune la dispoziția companiilor de transport vehicule cu emisii zero dintr-o singură sursă. Cele aproximativ 2.000 de comenzi pentru eTGX și eTGS arată deja faptul că modelul nostru modular de baterie, variantele de configurare și diversitatea gamei îndeplinesc nevoile clienților noștri. Având sarcină utilă mare, timpi scurți de încărcare și autonomie optimă pentru logistica urbană, eTGL completează perfect portofoliul nostru eTruck”, a declarat Alexander Vlaskamp, ​​CEO MAN Truck & Bus.

Noul MAN eTGL se bazează pe modelul convențional de 12 t din portofoliul diesel și folosește aceleași componente tehnice ca și frații săi „grei”, eTGS și eTGX: cele două baterii dezvoltate de MAN special pentru vehiculele comerciale și produse la Nürnberg, sunt montate în stânga și în dreapta șasiului și oferă o capacitate de stocare de 160 kWh. Încărcarea are loc prin conexiune CCS de la o sursă de până la 250 kW, în aproximativ 30 de minute (de la 10 la 80%), fiind, prin urmare, foarte eficientă în pauzele de conducere.

Sistemul de propulsie – alcătuit din motorul electric și cutia de viteze cu două trepte – este poziționat central și furnizează o putere de 210 kW (285 CP). Ampatamentul de 4.500 mm, conceput pentru o manevrabilitate excepțională în oraș, poate fi combinat cu lungimi de caroserie de la 6.200 până la 7.300 mm, care sunt tipice pentru caroserii ușoare cu prelată și remorci de marfă la temperatură ambientală. Cabina de zi spațioasă oferă același confort de condus ca și omologul său diesel: intrarea joasă este proiectată ergonomic pentru urcări și coborâri frecvente și dispune de numeroase compartimente de depozitare amplasate în jurul șoferului, pentru ca acesta să își poată organiza rapid documentele de transport, tableta, telefonul mobil etc.

Ecranul central, complet digital, de 12,3 inch, oferă informații complete despre starea de încărcare a bateriei, autonomie, cerințele curente de energie și recuperare, pe lângă datele obișnuite de condus.

Ca și în cazul MAN eTGX și eTGS, consultanța în domeniul mobilității electrice este disponibilă și pentru clienții MAN eTGL. Se oferă analize specifice privind implementarea vehiculelor electrice și cerințele infrastructurii de încărcare. Stațiile de încărcare în sine fac, de asemenea, parte din oferta MAN, prin parteneriate cu furnizorii de infrastructură de încărcare. În plus, sunt disponibile contracte de servicii și soluții de finanțare special adaptate electromobilității și nevoilor logisticii de distribuție urbană, precum și numeroase servicii digitale pentru utilizarea noului camion electric. Acestea includ MAN eReadyCheck, pe care clienții îl pot folosi pentru a verifica modul în care rutele lor de livrare pot fi conduse pur electric, sistemul inteligent de planificare a rutelor MAN SmartRoute și serviciul MAN Charge&Go pentru utilizarea punctelor publice de încărcare.

Articole similare

Ad