Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Studiu: Creste apetitul romanilor pentru cumparaturi online

Aproape 6 milioane de utilizatori, adica 53% dintre romanii cu acces la internet (n.r. – potrivit INS la finalul anului 2017 peste 11 milioane de romani au acces la internet), au realizat in ultimul an cumparaturi online cel putin o data pe luna, cu o crestere de 9% fata de aceeasi perioada din 2016-2017, conform unui studiu realizat de GPeC si iSense Solutions.
De asemenea, in ultimele 12 luni cumparaturile online au devenit mai populare pentru categorii noi de clienti, cea mai mare crestere, de la 36% la 51%, fiind inregistrata pentru segmentul de varsta de 45-54 ani. „Cu toate acestea, desi apetitul romanilor ce opteaza pentru a face cumparaturi online a crescut, in medie acestia apeleaza tot la magazinele online cu care sunt obisnuiti. Astfel, ca si in perioada 2016-2017 romanii au vizitat in medie cate 9 magazine, cu o frecventa de 3-4 ori pe saptamana“, potrivit sursei citate.
 

Principalele motive ale achizitiilor online raman aceleasi, printre ele numarandu-se timpul redus, posibilitatea de a compara preturile de la diferite magazine si o varietate tot mai mare a produselor pe care le pot comanda din mediul online. 58% dintre romani aleg sa faca cumparaturi din magazinele fizice pentru a putea alege si testa pe loc produsele pe care si le doresc, iar 46% dintre respondenti se tem de o eventuala frauda atunci cand fac cumparaturi online.
Topul preferintelor consumatorilor online este ocupat in ordine de electronice si electrocasnice, articolele vestimentare si accesoriile fashion, calculatoare si laptopuri, alaturi de produse cosmetice si farmaceutice.
In ultimele 12 luni, cele mai importante achizitii online au fost pentru serviciile hoteliere (1.305 lei), electronice si electrocasnice (1.098 lei), mobila si decoratiuni interioare (833 lei) sau articole pentru masini (807 lei). Fata de 2016-2017, suma anuala medie cheltuita inregistreaza cresteri de aproximativ de 5-7% pentru fiecare categorie. Cele mai mari cresteri se regasesc in categoriile de Telecomunicatii, Bilete de transport auto, tren sau avion si Home & Deco cu medii de crestere de 10, 12 si respectiv 16%, se mai arata in comunicat.
Cercetarea a fost realizata in luna mai 2018 pe un esantion reprezentativ urban format din 914 respondenti selectati din panelul online researchromania.ro, persoane cu varsta peste 18 ani, utilizatori de internet.

Articole similare

Ad