Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tranzacțiile de comerț electronic transfrontalier din Europa Centrală și de Est (CEE) au crescut cu 15%, ajungând la 24 de miliarde de euro în 2024, potrivit studiului CEE Ecommerce Survey realizat de Mediaposte Hit Mail, în parteneriat cu Bulgarian eCommerce Association.

În timp ce comerțul electronic intern rămâne puternic, vânzările transfrontaliere sunt, de asemenea, în creștere. Conform aceluiași studiu, peste 70% dintre consumatorii europeni au făcut cumpărături în magazine online internaționale. În regiunea CEE, această creștere este susținută de îmbunătățirea logisticii de transport, de soluțiile digitale de plată și de cererea tot mai mare pentru produse străine.

“Una dintre cele mai importante decizii pentru comercianții online, astăzi, este alegerea între a vinde prin intermediul marketplace-urilor sau a se concentra pe propriile platforme. Conform studiului citat, 48% dintre comercianți fie deja vând pe marketplace-uri, fie plănuiesc să o facă în curând.”, a precizat Nikola Ilchev, fondator Balkan eCommerce Summit. 

eMAG, care operează în România, Bulgaria și Ungaria, conduce peisajul marketplace-urilor din regiune, 50% dintre comercianții cu amănuntul intervievați operând deja pe platformă. În același timp, Skroutz (Grecia) și Amazon, urmează îndeaproape, oferind vânzătorilor din CEE o bază mare de clienți.

Vânzările online, comerțul mobil, strategiile omnichannel și expansiunea transfrontalieră, care a jucat un rol esențial, pe piața CEE au crescut semnificativ anul trecut. Consumatorii insistă pentru livrări mai rapide, experiențe localizate și opțiuni de plată stabile, ceea ce îi ajută pe comercianții cu amănuntul să inoveze și să investească în logistica mai inteligentă și personalizată. În plus, ascensiunea marketingului bazat pe inteligență artificială și a automatizării remodelează modul în care mărcile interacționează cu publicul lor, făcând esențială pentru companii nevoia de a ține pasul cu tendințele de transformare digitală.

Balkan eCommerce Summit 2025 a devenit principalul eveniment pentru comerțul digital din regiune. Summit-ul anual acționează ca o pârghie pentru cooperarea transfrontalieră și oportunitățile de transformare, redefinind și îmbunătățind ecosistemul comerțului electronic din Balcani.

Sofia este pregătită să devină centrul parteneriatelor și dezvoltării comerțului electronic în Balcani. În perioada 29-30 aprilie, Sofia Arena va găzdui unul dintre cele mai mari evenimente de comerț electronic din regiune.

Balkan E-Commerce Summit 2025 oferă o oportunitate de neratat pentru profesioniștii domeniului comerțului electronic care doresc să obțină informații valoroase, să construiască conexiuni și să fie la curent cu cele mai recente tendințe în mișcare rapidă. Acest eveniment de prim rang reunește lideri din industrie, inovatori digitali și experți de piață din întreaga regiune pentru a oferi strategii acționabile și soluții practice pentru a prospera în peisajul comerțului electronic în evoluție.

Combinația de profesioniști experimentați și gânditori inovatori a asigurat un schimb bogat de idei, făcând din summit un teren propice pentru strategii îndrăznețe și acționabile. Summitul din acest an a ridicat ștacheta cu ateliere practice, discuții interactive și sesiuni care au pus în discuție inovația în domeniul comerțului electronic bazat pe inteligența artificială și oportunitățile transfrontaliere. Pentru mai multe informații despre eveniment, vizitați balkanecommerce.com.

Veniturile DHL au crescut cu 3% în 2024 față de 2023, până la 84,186 de miliarde de euro, dar profitul net a scăzut cu 9,3%, până la 3,332 de miliarde de euro. Scăderea profitului s-a simțit pe scară largă, în toate diviziile grupului, dar în special în expedițiile de mărfuri, puternic afectate de condițiile de pe piață, așa cum reiese dintr-o analiză a Transport Intelligence (Ti).

DHL Freight Forwarding a avut venituri cu 1,8% mai mari decât în 2023, dar EBIT a scăzut cu 24,5%. DHL a subliniat că veniturile au crescut datorită tarifelor mai mari de transport, atât aerian, cât și maritim. Dar piața se schimbă atât în transportul maritim, cât și, într-o măsură mai mică, în transportul aerian, așa că este greu de anticipat cum va merge DHL Forwarding în 2025.

Pentru DHL Express veniturile au crescut cu 1,2%, dar EBIT au scăzut cu 4,5%, cauza probabilă fiind dinamica în schimbare a pieței Express, în special în ceea ce privește activitatea de e-retail – deși performanța DHL Express s-a îmbunătățit în al patrulea trimestru al anului.

Divizia eCommerce a suferit și ea din cauza dinamicii pieței, în sensul că veniturile au crescut cu 10,2%, deoarece cererea a rămas robustă, dar EBIT a scăzut cu 3,1%, până la 281 de milioane de euro. DHL spune că e-commerce-ul este un motor major de creștere pentru companie, volumele B2C crescând cu 21% în al patrulea trimestru din 2024, dar se pare că grupul are probleme în a se poziționa eficient pentru a obține profituri.

Divizia Supply Chain pare să fie pe o traiectorie diferită, în sensul că veniturile au crescut cu 4,3% față de 2023, iar EBIT a crescut cu 11,1%, până la 1,068 de miliarde de euro, dar pentru analiștii Ti nu este clar ce a dus la un rezultat atât de bun, deși DHL vorbește de noi contracte câștigate și de clienți din domeniul sănătății.

Afacerea Post & Parcel din Germania a înregistrat din nou o creștere a livrărilor de colete și o scădere a livrărilor de corespondență, ceea ce a dus la un EBIT cu 5,6% mai mare față de 2023. În 2025 se așteaptă ca piața să fie în continuare la un nivel scăzut, ca unele dintre problemele cu care se confruntă DHL să nu fie pe termen scurt și ca diviziile de transport express, comerț electronic și expediere de mărfuri să continue să se confrunte cu scăderi de profit, din cauza dinamicii în schimbare a pieței.

Sursă foto: DHL