Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Analiză eCommerce MerchantPro: Home&Deco a generat cea mai mare creștere în numărul de comenzi

  • Foto: MerchantPro

MerchantPro, platforma locală de soluții Saas pentru e-Commerce, a realizat un studiu efectuat pe datele înregistrate de magazinele online active atât în prima jumătate a anului 2022, cât și în 2023, care arată o creștere a vânzărilor de 8.5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, creșterea numărului de comenzi plasate de către clienți rămâne moderată, în creștere cu doar 6%.

Conform datelor analizate de MerchantPro, segmentul de piață cel mai dinamic este Home&Deco, înregistrând o creștere de peste 30% în numărul comenzilor plasate. În schimb, segmentul Fashion a generat o scădere ușoară de -5% în numărul de tranzacții.

Evoluția indicatorilor de eCommerce la nivel general pentru magazinele active pe platforma MerchantPro rămâne temperată. Valoarea medie a comenzii a avut o creștere discretă de la 50 euro în primele 6 luni ale anului trecut la 51 euro pentru semestrul 1 din 2023.

Trendul ascendent din 2022 a fost întrerupt temporar de conflictul din Ucraina, dar a fost reluat în vară și s-a menținut până la începutul anului 2023. În ianuarie 2023, au fost aproximativ 15% mai multe comenzi decât în aceeași lună a anului precedent. Cu toate acestea, pe fondul presiunii inflaționiste și a posibilei recesiuni globale, creșterea a încetinit, ajungând chiar să stagneze în aprilie 2023 comparativ cu aprilie 2022. Luna mai 2023 a înregistrat cele mai multe comenzi, atât numeric, cât și din punct de vedere al valorii tranzacțiilor.

Volumul total al vânzărilor online la nivel de platformă, al celor aproape 2.000 de magazine care folosesc MerchantPro, inclusiv cele activate în a doua jumătate a anului trecut, a urcat cu 22%.

În ceea ce privește domeniile de interes ale cumpărătorilor români, se observă o preferință crescută pentru produsele de Home&Deco, pe măsură ce oamenii își petrec mai mult timp acasă pentru a lucra de la distanță sau pentru a se bucura de momente de relaxare în confortul locuințelor proprii. Segmentul Home&Deco a înregistrat cea mai mare creștere în numărul de comenzi (+33%), cu o valoare medie a comenzii de 100 de euro.

„Digitalizarea obiceiurilor de consum este tot mai evidentă și pe segmente care erau asociate comerțului tradițional. Home&Deco este cel mai bun exemplu. În ultimii ani, tranzacțiile online din această categorie au crescut constant. Din 2-3 clickuri, consumatorii pot explora diferite branduri, opțiuni de amenajare, pot compara prețuri, citi recenzii, fără a fi nevoie să se deplaseze fizic prin magazine. Practic, ecommerce-ul a făcut ca achiziția de produse pentru casă și decorațiuni să fie un proces ușor, accesibil, practic și rapid. Și în acest context, diferența notabilă o face experiența consumatorului pe site – soluțiile optimizate în funcție de nevoile consumatorului, de la viteza de încărcare, mod de prezentare la produselor, până la opțiuni de plată și retur.”,

a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Articolele sportive au avut o creștere stabilă a comenzilor (+6%), în timp ce pe segmentul IT&C s-au plasat mai multe comenzi cu 32% față de primele 6 luni ale anului precedent. Segmentul Fashion s-a remarcat cu ușoară scădere a numărului de comenzi de -5%, însă valoarea medie a comenzii a crescut ușor de la 32 de euro la 34 de euro.

„Comercianții din online trebuie să se adapteze la un comportament de achiziție mai precaut și o competiție ridicată. Bătălia pe atenția și bugetul clienților este intensă și, cred eu, o cursă de anduranță. Antreprenorii care își construiesc business-urile pentru un maraton au de câștigat. Cei mai abili se orientează către îmbunătățirea experienței vizitatorilor site-ului- a devenit mai importantă ca oricând. Efectul unui site bine optimizat, cu viteză mare de încărcare este imediat în rata de conversie și vânzări, indiferent de domeniu, iar pe termen lung este evident în retenție și loializare. Investițiile importante merg în automatizări, inclusiv pentru integrarea și adopția soluțiilor de inteligență artificială, precum și creșterea performanței magazinelor din perspectiva vizitatorilor, la nivel de storefront.”,

a adăugat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Aceste tendințe pozitive au atras noi magazine online către platforma MerchantPro, contribuind la o creștere de 22% a volumului total al vânzărilor online în ultimele 12 luni. Astfel, platforma a reușit să atragă atât magazine noi, cât și magazine mature care anterior foloseau alte soluții de e-commerce.

„Consolidarea pieței are un efect pozitiv la nivel de activitate a platformei, pentru că am atras magazine online noi, cu volume importante de vânzări”,

a explicat Arthur Rădulescu.

Articole similare

Ad