Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lituania și România, singurele țări din Top 10 ca activitate de transport care au crescut în 2023

Activitatea de transport rutier de marfă a scăzut în UE în 2023, potrivit celui mai recent raport Eurostat, citat de Upply (Road transport: analysis of the European Top 10 in 2023 (upply.com), din care mai reiese că statele din Top 5 au înregistrat, toate, scăderi de volume transportate de flotele lor naționale față de 2022.

Următoarele cinci clasate nu au situații atât de omogene. Transportatorii olandezi, pe locul al nouălea ca volume, au înregistrat, pe fondul scăderii consumului și comerțului din UE, o scădere semnificativă de 4,4%, până la 62.571 de milioane de tone-km, iar suedezii, pe locul al 10-lea, au avut cea mai mare scădere dintre toate țările din Top 10, de 11,5%, până la 42.383 de milioane de tone-km, mai ales din cauza situației precare a economiei naționale, care a intrat în recesiune în 2023 (-0,2%).

Țările de pe locurile 6-8 sunt din Europa de Est, iar dintre ele Lituania, pe locul al optulea, se remarcă prin cea mai mare creștere dintre țările din Top 10, de 17,3%, până la 61.101 milioane de tone-km. Această țară, angajată în ultimii ani, așa cum remarcă analiștii Upply, într-o ofensivă puternică pentru a cuceri cotă de piață, a urcat de pe locul al 15-lea în 2014 și este acum aproape la egalitate cu două state din Europa de Est care și-au început mai devreme dezvoltarea pe piața europeană: Cehia, pe locul al șaptelea în 2023, cu 64.806 milioane de tone-km, și România, pe al șaselea, cu 65.249. Și câștigă cotă de piață și în detrimentul flotelor din Europa de Vest, dar și în detrimentul celor din Europa de Est.

România se descurcă în continuare bine, în ciuda creșterii moderate din 2023, de 1,4%, și a ajuns în ultimii zece ani de la 2,2% la 3,5% din piață. În timp ce flota Cehiei stagnează

Articole similare

Ad