Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonia solicită înregistrarea CEMT-urilor în sistemul digital SENT, pentru un control sporit al transportatorilor din afara CE

De la finalul acestui an, transportatorii străini din afara Uniunii Europene vor fi obligați să înregistreze autorizaţiile CEMT (permise unice și multiple) în sistemul electronic SENT atunci când intră în Polonia. Acest lucru se va întâmpla în conformitate cu noua Lege privind detașarea șoferilor în transportul rutier, aflată încă în discuții în Senat. Dacă procesul legislativ, inclusiv semnătura președintelui, va fi finalizat în timp util, noile reglementări ar putea intra în vigoare la 1 decembrie 2024 sau, cel târziu, la 1 ianuarie 2025.

Această măsură a fost cerută de transportatorii polonezi de mai mulți ani și va impune raportarea unor date esențiale în sistemul SENT, precum numărul autorizaţiei de transport, țara de încărcare și descărcare, locația și data de început și de sfârșit ale transportului pe teritoriul Poloniei.

Monitorizare prin GPS și control detaliat

Autoritățile poloneze, prin Administrația Fiscală Națională (KAS), au dezvoltat un sistem electronic de supraveghere a transporturilor (SENT) și a autorizațiilor (ECZ), gata să fie implementat odată cu intrarea în vigoare a noilor legi. KAS va transmite datele relevante Ministerului Transporturilor, permițând Inspectoratului de Transport Rutier să le analizeze eficient.

Noile reglementări vor permite autorităților să acceseze datele GPS ale vehiculelor care transportă mărfuri în Polonia. Ofițerii de inspecție vor putea reconstrui traseul camioanelor și timpul de ședere al acestora pe teritoriul polonez. Acest lucru va fi posibil prin legea care permite monitorizarea transportului rutier și feroviar, precum și a comerțului cu combustibili de încălzire.

Impact și eficiență crescută pentru inspectori

Inspectori rutieri nu vor avea nevoie de o pregătire suplimentară pentru noile proceduri, deoarece sistemul SENT este deja familiar, fiind deja utilizat pentru monitorizarea transporturilor de mărfuri cu risc fiscal ridicat. Noile măsuri sunt considerate benefice, facilitând accesul la date și traseele vehiculelor, contribuind la o mai bună monitorizare a transporturilor rutiere internaționale.

Cu toate acestea, sindicatele atrag atenția asupra suprasolicitării inspectorilor, care se confruntă cu un volum mare de muncă și resurse limitate. Se solicită și implementarea unor soluții, precum e-CMR (scrisoare de trăsură electronică), care ar putea ajuta la detectarea abuzurilor și la simplificarea procesului de inspecție.

Totuși, în prezent nu există planuri de integrare a e-CMR cu sistemele de monitorizare SENT sau de gestionare a cozilor de la frontieră.

Articole similare

Ad