Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TLP: revizuirea planului de decarbonizare trebuie să fie printre prioritățile Poloniei la preluarea președinției Consiliului UE

La începutul lui 2025, Polonia va prelua președinția Consiliului Uniunii Europene pentru șase luni, ceea ce îi va permite să aibă o influență mai mare asupra agendei și priorităților UE. În perspectiva acestui moment, așa cum informează asociația poloneză de transport și logistică TLP, a avut loc o ședință a Consiliului Antreprenorilor din Cancelaria Primului Ministru, unde au fost prezentate problemele ce vor face obiectul de lucru în sectorul transporturilor. Printre acestea se numără consolidarea rezilienței sectorului transporturilor în condițiile amenințărilor legate de agresiunea Rusiei, punerea în aplicare a unei infrastructuri coerente a UE bazate pe rețeaua TEN-T reînnoită, inclusiv o creștere treptată a finanțării pentru transporturi în următorii ani, creșterea competitivității transporturilor și în special evitarea unei situații în care legislația UE ar putea slăbi poziția concurențială a operatorilor, inclusiv în raport cu antreprenorii din țări terțe, promovarea investițiilor și acțiunilor pentru consolidarea rezilienței sectorului feroviar și păstrarea rolului său strategic, lansarea unei noi strategii pentru o industrie maritimă competitivă, inclusiv promovarea profesiei, și creșterea siguranței rutiere.

La această ședință a fost prezent și președintele TLP, Maciej Wroński, care a subliniat că lista de priorități ar trebui să includă revizuirea planului existent de decarbonizare a transportului rutier. Mai exact, președinția poloneză a Consiliului ar trebui, în opinia sa, să ia măsuri atât în ​​ceea ce privește programul nerealist de implementare a obiectivelor privind emisiile, cât și extinderea listei de tehnologii prin care pot fi atinse aceste obiective (de exemplu, utilizarea bioLNG, HVO100 și a altor combustibili neutri). În plus, președintele TLP este de părere că, pentru a stimula competitivitatea sectorului transporturilor, este nevoie de o implementare integrală și echitabilă a reglementărilor UE privind detașarea și a altor prevederi din Pachetul Mobilitate în toate statele membre ale UE. Deoarece slăbirea poziției transportatorilor polonezi nu este doar urmarea concurenței din țări terțe, ci și a concurenței din țări UE care au implementat doar parțial sau selectiv reglementările UE.

Maciej Wroński a atras atenția și asupra omiterii deficitului de șoferi profesioniști din UE dintre prioritățile Poloniei, în favoarea promovării profesiei de navigator, și a vorbit și despre necesitatea de a lua în considerare, când vine vorba de TEN-T, nevoile șoferilor legate de o infrastructură care să le oferte odihnă în siguranță, locuri de parcare, cazare și dotări sanitare.

TLP promite că va prezenta și alte propuneri, inclusiv legate de transportul de persoane, și că se va implica astfel încât cele șase luni de președinție poloneză să fie o perioadă de muncă intensă a guvernului acestei țări în beneficiul industriei sale de transport.

Sursă foto: TLP

Articole similare

Ad