
Platforma de import agricol din Olanda (AIP), din care face parte și asociația olandeză de transport și logistică TLN, a trimis Camerei Reprezentanților o scrisoare în care își exprimă îngrijorarea cu privire la durata mare a inspecțiilor din porturi și din aeroportul Schiphol. (Deoarece produsele alimentare importate sunt inspectate de Autoritatea Olandeză pentru Siguranța Alimentelor și Produselor de Consum – NVWA – înainte de a fi acceptate pe piața europeană, pentru a proteja consumatorii.)
Statisticile arată că un sfert dintre containerele din portul Rotterdam conțin alimente. Iar în ultimul timp, din cauza metodei de lucru destul de învechite a NVWA, care a dus la scăderea numărului de controale efectuate într-o zi, mulți importatori de bunuri veterinare și fitosanitare au un timp mult mai lung de manipulare a containerelor după sosirea în port – în cele mai rele cazuri, de câteva săptămâni – ceea ce atrage și costuri mai mari de refrigerare, dar și riscuri pentru siguranța alimentară.
În plus, NVWA intenționează să crească tarifele începând cu 2025, astfel încât inspecția unui container de 40′ care conține carne sau pește să coste în Rotterdam 475,75 de euro, în timp ce în Anvers ar costa doar 182,50 euro.
Aceste două probleme determină tot mai multe companii să-și mute activitatea din Rotterdam în Anvers.
AIP însă nu doar că își exprimă îngrijorarea, ci propune și diverse soluții, iar în Camera Reprezentanților ar urma să se discute despre NVWA pe 6 noiembrie.
Surdă foto: TLN