Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu 39,1% mai mulți transportatori din Franța în imposibilitate de plată decât în 2023

Indicele Upply al tarifelor de transport rutier din Franța (baza 100 în ianuarie 2017)

Potrivit unui studiu realizat de Ministerul Transporturilor din Franța și citat de Upply (The concerns of French road transport in 5 infographics), costul de transport rutier pe distanțe lungi, în cazul unui ansamblu articulat de până la 44 t, a scăzut cu 0,8% în trimestrul al doilea din 2024, după trei trimestre de creștere. Asta însă doar din cauza ieftinirii motorinei cu 3,4%, pentru că în rest toate celelalte costuri fie sunt stabile, fie sunt în creștere (de exemplu, costurile cu infrastructură sunt mai mari cu 0,9%).

Cel mai recent raport al Comitetului Național Rutier din Franța (CNR) confirmă aceste tendințe, arătând că în septembrie 2024 costurile de transport rutier de marfă, în afară de combustibil, au fost în medie cu 5,5% mai mari față de anul anterior în cazul ansamblurilor pe motorină, LNG și CNG care fac atât transport pe distanțe lungi, cât și transport regional.

În ciuda cererii mai slabe, tarifele de transport au rezistat destul de bine, probabil și datorită scumpirilor, astfel că, după o corecție în ianuarie, cele din contracte au fost relativ stabile în Franța până în iulie. Pe piața spot fluctuația a fost mai mare, iar vârful a fost atins tot în iulie, însă datele provizorii pentru trimestrul al treilea par să indice o scădere, ca urmare a scăderii suplimentare a cererii.

Analiza Upply mai pune în evidență faptul că, deși combustibilul – care reprezintă o pondere importantă din costul de transport – s-a ieftinit, celelalte cheltuieli au crescut și asta a fost dificil de transferat în tarife, din cauza cererii mici. Iar această slăbire a sectorului de transport rutier de marfă din Franța se reflectă în special în tendința de creștere a numărului de companiilor de profil care ajung să nu-și mai poată respecta obligațiile de plată. Ele sunt în trimestrul al treilea din 2024 cu 39,1% mai multe decât în perioada similară din 2023, după ce la finalul primului semestru din 2024 fuseseră cu 37,2% mai multe decât în perioada similară din 2023.

Insolvențele în transportul rutier din Franța (trimestrul al treilea din 2024, față de trimestrul al treilea din 2023)

Articole similare

Ad