Din 20 august 1968 si pana in prezent au fost produse peste sase milioane de automobile Dacia, din care mai mult de 3,5 milioane dupa lansarea Logan, in 2004.
Primul autovehicul care a iesit pe poarta Uzinei de Autoturisme Pitesti (UAP) se numea Dacia 1100 si era produs dupa licenta Renault R8. Un an mai tarziu intra in fabricatie Dacia 1300, modelul de baza al marcii timp de aproape trei decenii. Fabricat in numeroase variante – berlina, break, pick-up si derivat chiar intr-o versiune sport cu doua usi – modelul va ramane in memoria a generatii de soferi drept „masina care a pus Romania pe roti”.
Reamintim ca uzina din Pitesti s-a infiintat in urma unui acord de colaborare intre statul roman si Renault, pentru ca in 1999 Dacia sa revina la radacinile sale, odata cu preluarea marcii si a fabricii de la Mioveni de catre constructorul francez. Dacia este cea mai mare companie din tara, cu o cifra de afaceri de peste cinci miliarde de euro in 2017 si cu o contributie importanta la PIB si la exporturi (autoturismele ajung in 44 de tari de pe patru continente)
In prezent, cand se ajunge la aproape 350.000 de unitati per an, productia de 2.030 de automobile din primul an de functionare se realizeaza in mai putin de o zi si jumatate, iar peste 90% din masini iau calea exportului, modele ca Sandero sau Duster fiind in tipul vanzarilor in cele mai exigente piete europene, Franta, Germania si Italia, asa cum puncteaza reprezentantii Dacia.
Gama Dacia cuprinde in prezent sapte modele, din care trei (Lodgy, Dokker si Dokker Van) sunt produse, incepand din 2012, in uzina Groupe Renault de la Tanger, in Maroc.
La Mioveni se produc si motoare si cutii de viteze (peste 500.000 pe an din fiecare), mare parte exportate prin intermediul Directiei Logistice Dacia si a celui mai mare centru logistic al Aliantei Renault Nissan Mitsubishi, Alliance International Logistic Network (AILN). Activitatea de inginerie se deruleaza la cele mai inalte standarde internationale, in cadrul centrului de inginerie, Renault Technologie Roumanie, inclusiv la Centrul Tehnic Titu, inaugurat in 2009.