Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele din contracte de la Duisburg la Varșovia, în ușoară creștere față de T2 2024

Tarifele de transport rutier de marfă între Duisburg și Varșovia

Tarifele de transport spot pe ruta dinspre Varșovia spre Duisburg au scăzut în al treilea trimestru din 2024 cu 5,9% față de trimestrul precedent, până la 1.665 de euro (1,54 de euro/km), și sunt mai mari cu 1,3% față de perioada similară din anul precedent, așa cum reiese din barometrul realizat de Upply, Ti și IRU (Upply – Market insights). Iar tarifele de transport pe bază de contract au scăzut cu 0,5% față de trimestrul anterior, până la 1.587 de euro (1,47 de euro/km), și sunt mai mari cu 3,3% față de 2023. Astfel, tarifele spot sunt cu 4,9% mai mari decât cele din contracte, deci decalajul scade față de trimestrul anterior – când era de 10,9% – ca urmare a scăderii presiunii cererii asupra tarifelor spot și costurilor mari ce mențin tarifele din contracte la nivel înalt.

Pe sensul celălalt, de la Duisburg la Varșovia, tarifele spot au scăzut cu 0,3% față de trimestrul precedent, până la 1.446 de euro (1,33 de euro/km), dar sunt mai mari cu 10,0% față de trimestrul al treilea din 2023. Iar tarifele din contracte au crescut cu 0,5% față de trimestrul precedent, până la 1.160 de euro (1,07 euro/km) și cu 3,3% față de anul anterior.

Producția din Germania este încă în scădere, nu stagnează, așa cum se aștepta. Datele disponibile pentru trimestrul al treilea din 2024 arată că producția totală din această țară a scăzut cu 5,0% față de trimestrul precedent, când scăzuse cu doar 0,2% față de primul trimestru, fapt determinat de scăderea cu 7,0% și 7,3% a producției de bunuri de capital, respectiv de bunuri de folosință îndelungată. Asta înseamnă și o cerere mai mică de mărfuri intermediare din Polonia din partea fabricilor germane. Iar pentru ultimele luni din an se estimează o stagnare a economiei germane.

Scăderea cererii face să nu mai fie folosită toată capacitatea de transport de pe această rută, deci concurența între operatori este mai mare și tarifele scad.

Pentru transportul spre Polonia tarifele rămân stabile datorită consumului mai mare și creșterii economice robuste – a fost țara cu cea mai mare creștere din UE, de 4%, în trimestrul al doilea din 2024. Datele disponibile pentru al treilea trimestru arată o creștere de 3,3% față de precedentul a retailului în Polonia, deci presiunea din partea cererii asupra tarifelor rămâne mare pe rutele spre Polonia, însă creșterile sunt mici, deoarece problemele din industria germană au efect de domino în Polonia și producția poloneză s-a contractat pentru a 28-a lună consecutiv.

În perioada imediat următoare se estimează că cererea de transport de marfă va rămâne mică pe această relație. E drept că în Germania comenzile au crescut cu 3,0% față de trimestrul precedent și cu 1,0% față de anul precedent, dar asta se datorează în mare parte sectorului auto, care rămâne oricum în scădere considerabilă față de anii precedenți, în timp ce comenzile pentru alte bunuri de folosință îndelungată și bunuri de consum continuă să scadă cu 9,4%, respectiv cu 5,9%.

Pe ruta spre Duisburg, din cauza scăderii volumelor de producție, scade și presiunea cererii asupra tarifelor. E drept că economia poloneză crește și crește și cererea de bunuri din partea ei, dar efectele declinului industrial al Germaniei afectează tarifele spre Varșovia. Pe de altă parte, costurile de transport mari reduc marjele de profit ale operatorilor, deci nu se estimează că tarifele mai pot scădea mult.

Articole similare

Ad