Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

2024 ar putea fi un nou an record pentru Portul Göteborg

În 2023, Portul Göteborg a manipulat mai multe containere decât oricând înainte. În primele trei trimestre ale acestui an, portul a manipulat 685.000 de containere (TEU) – cu 8.000 mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Deși numărul de containere manipulate în Portul Göteborg a scăzut ușor în al treilea trimestru al acestui an, portul este încă pe drumul cel bun pentru un an record. Comparativ cu anul 2023 – care a fost cel mai bun an al portului în ceea ce privește manipularea containerelor – există încă o creștere de 1% în primele trei trimestre ale acestui an.

Manipularea containerelor încărcate a continuat să crească cu 5% în această perioadă. Cu toate acestea, manipularea containerelor goale a scăzut semnificativ, ceea ce a avut un impact notabil asupra cifrelor totale.

Mutarea containerelor goale între porturi – cunoscută sub denumirea de repoziționare a containerelor goale (ECR) – este o modalitate prin care companiile de transport maritim își asigură accesul la containere pentru încărcare în porturile în care acestea sunt necesare în acel moment. În general, nevoia de ECR crește în porturile în care importurile și exporturile sunt dezechilibrate. În 2023, importurile de containere în portul Göteborg au scăzut cu aproape 20%, în timp ce exporturile au continuat să crească, creând un dezechilibru. Acum, importurile cresc semnificativ mai mult decât exporturile, ceea ce are un efect de reechilibrare.

„Reducerea ECR în Portul Göteborg este un rezultat al echilibrului îmbunătățit între importuri și exporturi. Acum suntem pe cale să revenim la raportul de aproape 50-50, care este tipic aici, în Göteborg, dar este destul de unic în comparație cu alte porturi, atât în Suedia, cât și la nivel internațional”, a declarat Claes Sundmark, vicepreședinte pentru vânzări la Portul Göteborg.

Numărul de containere transportate din și către port pe calea ferată a crescut cu 7% în primele trei trimestre ale anului. Această creștere este determinată, în principal, de destinațiile feroviare din interiorul țării, cu importuri mari, precum Falköping și Nässjö, precum și de noile navete feroviare către și de la destinațiile din nordul Suediei. Volumul produselor forestiere transportate pe calea ferată pentru export prin portul Göteborg a înregistrat, de asemenea, o creștere semnificativă în cursul perioadei.

Recesiunea economică europeană continuă să afecteze volumele RoRo în multe porturi, inclusiv în Portul Göteborg. În primele nouă luni, volumul total RoRo a scăzut cu 4%, ajungând la 389.000 de unități. Cu toate acestea, volumele către țările non-europene au crescut ușor.

În această perioadă, au fost manipulate 188.000 de mașini, o scădere de 2%. Exporturile sunt în creștere, în timp ce importurile de mașini noi sunt în scădere. Importurile reduse de mașini sunt legate de slăbiciunea pieței auto suedeze, unde numărul de înmatriculări noi continuă să scadă.

Produse energetice, croaziere și vrac

Manipularea produselor energetice în port a crescut cu 17% față de aceeași perioadă a anului trecut. Anul trecut, volumele au fost relativ scăzute din cauza întreruperilor planificate pentru întreținere, precum și a investițiilor în creșterea capacității de producție a biocombustibililor.

Portul Göteborg a primit 53 de escale ale navelor de croazieră din ianuarie până în septembrie, cu 20 mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut. Scăderea se datorează lucrărilor planificate la unul dintre terminalele de croazieră ale portului.

În această perioadă, au fost manipulate 378.000 de tone de mărfuri uscate în vrac, ceea ce reprezintă o creștere de 16%. Manipularea de produse precum celuloză, granule și pietriș a contribuit la creștere.

Articole similare

Ad