Cu ocazia dezbaterii în Congresul Deputaților a proiectului de lege privind instituirea unui impozit minim pentru grupurile multinaționale și marile companii naționale, guvernul a introdus un amendament de ultim moment. Acest amendament nu vizează direct multinaționalele sau marile companii, ci se referă la majorarea impozitului aplicat motorinei auto. Concret, se propune o creștere de aproximativ 10 cenți pe litru, pentru a aduce impozitul la același nivel cu cel al benzinei. Această modificare ar însemna o creștere de aproximativ 25% față de impozitul aplicat în prezent.
Creșterea propusă a taxei pe motorină ar afecta în principal sectorul transportului rutier, contrar afirmațiilor din amendament. Această majorare ar fi suportată integral de transportatorii care dețin vehicule sub 7,5 tone, reprezentând aproximativ 56.000 de companii, dintre care aproape 80% sunt mici transportatori independenți. Dacă amendamentul va fi aprobat, taxele anuale pentru fiecare camion ar crește cu până la 1.000 de euro, generând un venit suplimentar pentru stat de peste 100 de milioane de euro, în condițiile în care sectorul contribuie deja cu peste 1.000 de milioane de euro anual pe camion.
FENADISMER avertizează că, dacă nu se introduce un mecanism fiscal care să reducă impactul asupra transportatorilor, această creștere ar putea afecta grav viabilitatea multor companii din sector. În acest context, organizația nu exclude posibilitatea organizării unor proteste pentru a apăra interesele celor afectați.