Desi teoretic antreprenorii care lucreaza cu un singur client nu ar trebui sa existe, in transportul rutier aceasta situatie apare pe scara larga. De aceea, in Spania, dupa cum arata publicatia italiana Uomini e Trasporti, ministrul Muncii, Magdalena Valerio, a stabilit un registru al „lucratorilor independenti“ sub denumirea TRADE (acronim spaniol). Acesta vizeaza identificarea lucratorilor care desfasoara activitati independente, dar care sunt angajati aproape exclusiv ca subcontractori (cel putin 75% din cifra de afaceri este generata exclusiv de un singur client). Potrivit ministrului spaniol, acesti lucratori trebuie sa beneficieze de conditii adecvate situatiei reale, cum ar fi, de exemplu, de 18 zile (lucratoare) de concediu pe an si de concedii de paternitate sau de maternitate.
Concret, companiile care vor fi trecute in noul registru de firme „fals independente“ pot cere clientului sa semneze un contract in care sa ii fie recunoscuta conditia de furnizor si sa beneficieze astfel de solutii de protectie ca cele amintite mai sus si sa primeasca despagubiri in cazul in care contractul de transport este reziliat. Chiar daca registrul nu se refera numai la transportul rutier, acest sector este cel mai expus, cu minimum 50.000 de companii din totalul de 350.000 de „falsi“ transportatori fiind de fapt soferi care se ocupa de transport exclusiv subcontractat, dupa cum arata ministerul spaniol.