Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Autonomie de 600 km pentru Renault Trucks E-Tech T, din 2025

Începând cu al doilea semestru al anului 2025, Renault Trucks va prelua comenzi pentru o extindere a modelului Renault Trucks E-Tech T. Cu o autonomie de 600 km cu o singură încărcare, acest vehicul deschide noi perspective pentru decarbonizarea transportului pe distanțe lungi.

Cu 30 milioane km de utilizare de către transportatori, camioanele electrice Renault Trucks au economisit deja 29.000 de tone de emisii de CO₂. Cu această nouă ofertă, producătorul francez își extinde gama de soluții de transport durabile pentru a-și sprijini clienții în tranziția lor energetică.

Tehnologia inovatoare, motor al performanței

Autonomia sporită a Renault Trucks E-Tech T este obținută prin integrarea unei noi componente, și anume o punte electrică.

Tehnologia E-axle permite ca toate elementele grupului motopropulsor – motoare electrice și transmisie – să fie grupate în partea din spate a vehiculului, eliberând spațiu între lonjeroane pentru a găzdui pachete de baterii suplimentare. Renault Trucks E-Tech T echipat cu e-axle poate parcurge 600 km cu o singură încărcare.

„Apariția acestui camion electric va stimula tranziția către mobilitatea electrică”, a explicat Emmanuel Duperray, Senior Vice President Electromobility la Renault Trucks. „Credem că o autonomie de 600 km cu o singură încărcare, combinată cu dezvoltarea rețelelor publice de infrastructură de încărcare până în 2026 – în special prin joint-venture-ul nostru Milence – ne va permite să atingem paritatea operațională [cu tehnologia diesel] pe care o așteaptă clienții noștri.”

O ofertă care completează gama existentă

Conceput pentru transportul pe distanțe lungi, acest Renault Trucks E-Tech T cu autonomie extinsă va completa oferta electrică a producătorului fără a înlocui soluțiile actuale. Într-adevăr, Renault Trucks va continua să ofere o gamă largă de autonomii, configurații și echipamente adaptate la utilizări specifice. Pentru a ajuta transportatorii să găsească soluția ideală, Renault Trucks le pune, de asemenea, la dispoziție instrumente avansate de simulare care permit configurarea fiecărui camion electric în funcție de nevoile lor specifice.

„Nu dorim să intrăm într-o cursă pentru autonomie la o singură încărcare”, a subliniat Emmanuel Duperray. „Bateriile supradimensionate penalizează sarcina utilă, cresc costurile totale de exploatare și sporesc amprenta asupra mediului. În esență, un camion electric este mai scump decât un vehicul cu combustie. Trebuie să regândim logistica cu emisii reduse de carbon, cu alte cuvinte, să reconsiderăm modelele de transport pentru a optimiza utilizarea vehiculelor de transport și, prin urmare, pentru a reduce costul pe kilometru.”

Renault Trucks își încurajează clienții să ajusteze dimensiunea bateriilor în funcție de nevoile lor reale și oferă asistență în optimizarea soluției, inclusiv a strategiei de încărcare. „Această abordare ne permite deja să atingem un kilometraj zilnic de peste 700 km cu Renault Trucks E Tech T de serie.”

Comenzile pentru acest nou vehicul vor fi deschise în al doilea semestru al anului 2025, iar producția va fi asigurată de uzina din Bourg-en-Bresse, care asamblează gamele electrice high-end ale mărcii de la sfârșitul anului 2023.

Articole similare

Ad